Blog KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA OD KUCHNI

Ładowarka do telefonu – nowe narzędzie komunikacji wewnętrznej?

Nie rozstajemy się z naszymi smartfonami. Dlatego kiedy Piotr opowiedział mi o swoim nietypowym pomyśle na wykorzystanie ładowarek do telefonów w komunikacji wewnętrznej, poprosiłam go, aby napisał kilka słów dla nas, aby przybliżyć nam to rozwiązanie.
Zanim jednak oddam miejsce na blogu Piotrowi, chciałabym zaznaczyć, że ten wpis nie jest sponsorowany. Pomysł wydał mi się po prostu innowacyjny i wpisujący się w trend digital workplace, dlatego postanowiłam zaprosić Piotra do przygotowania wpisu gościnnego na bloga.


Piotr Dylczyński jest współzałożycielem firmy Whirla, która oferuje do komunikacji zewnętrznej z klientami i wewnętrznej z pracownikami ładowarki do telefonów, które wysyłają wiadomości do odbiorców. Jak i po co? Przeczytajcie, co napisał Piotr.  



Piotr Dylczyński, współtwórca firmy Whirla

Wpis gościnny - Piotr Dylczyński, Whirla:

Pośród obecnie dostępnych narzędzi do komunikacji wewnętrznej opartych o urządzenia mobilne pojawiła się nowa propozycja naszej polskiej marki Whirla. Rozwiązanie bazujące na codziennej potrzebie ładowania smartfonów w miejscach pracy udostępnia jednocześnie nowy kanał komunikacji wewnętrznej.
Liczba funkcji, jakie wykorzystujemy w naszych smartfonach, powoduje permanentną konieczność podładowywania telefonów. Dlatego postanowiliśmy wyposażyć przestrzenie biurowe w ładowarki bezprzewodowe montowane pod blatami biurek i innych mebli. Wystarczy odłożyć telefon w wyznaczone miejsce, aby cieszyć się z wygodnego ładowania smartfonów.
 


Wystarczy, że położysz smartfona na blacie biurka we wskazanym miejscu, aby zacząć ładować swój telefon i otrzymać wiadomość
 

Innowacją w proponowanym przez nas rozwiązaniu jest komunikacja z osobami ładującymi swoje telefony. Każda osoba rozpoczynająca ładowanie dostaje komunikat przypisany do ładowarki, z której korzysta. Komunikat redagowany jest w prostym panelu internetowym i może zostać przypisany do pojedynczej ładowarki lub ich większej grupy. Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe jest rozdzielenie wysyłanych informacji na poszczególne działy w firmie lub pojedyncze osoby, do których dotrzeć ma spersonalizowany komunikat. Wiadomość może być skierowana zarówno do wąskiej grupy kadry kierowniczej, jak i wszystkich pracowników.
Przesłany komunikat może mieć różnorodną formę m.in. tekstu, zdjęcia lub formularza. Efektywność komunikacji bazuje na wysyłaniu wiadomości w ściśle określonym momencie, w którym użytkownik rzeczywiście może ją odczytać i rozpocząć interakcję. Komunikat wyświetla się na ekranie telefonu pracownika przy każdym rozpoczęciu ładowania.

Whirla umożliwia nie tylko ładowanie telefonu, ale i wysyłanie wiadomości do pracowników, gdy zaczną ładować telefon

Jak wartościowo wykorzystać to narzędzie w komunikacji wewnętrznej? Dowolność konfiguracji osób, do których może zostać wysłany komunikat, daje szerokie spektrum możliwości. Komunikatem może być zarówno krótki newsletter dla wszystkich pracowników lub indywidualna wiadomość dla określonej grupy odbiorców związanej z danym projektem.

Udostępnianie panelu administratorskiego poszczególnym działom angażuje grupy do współtworzenia komunikatów – departament IT może poinformować resztę pracowników o nowych rozwiązaniach dotyczących intranetu, a HR przedstawić nowego pracownika. Dzięki przypisaniu zawartości komunikatu do konkretnych ładowarek, inne treści mogą pojawić się na biurkach pracowników, inne w sali konferencyjnej lub w firmowej stołówce, gdzie pracownicy na swoich smartfonach mogą wypełnić formularz np. dotyczący jakości jedzenia.
 

Panel do edycji komunikatów, które wyświetlają się na telefonach w momencie startu ładowania

Dzięki Whirli możliwe jest także stworzenie kanału komunikacji dół-góra. Administratorzy mogą udostępnić w ramach np. dni otwartych panel internetowy poszczególnym pracownikom, którzy zredagują komunikaty dla swoich przełożonych. Zaangażowanie pracowników daje dodatkową szansę podzielenia się spostrzeżeniami i pytaniami z kadrą zarządzającą, z którą komunikacja na co dzień bywa ograniczona.
Na koniec jeszcze jedna ciekawostka – Whirla przynosi oszczędności w zużyciu energii, dzięki wyeliminowaniu trybu stand by. Ładowarka każdorazowo uruchamiana jest z telefonu, co minimalizuje koszty związane z ciągłą pracą urządzeń.

Piotr, dziękuję za ten wpis. I co Wy na to? Mi ten pomysł podoba się. Dajcie znać w komentarzu poniżej lub na Facebooku bloga.

******

Sprawdźcie też:
Facebooka bloga,
• newsletter – raz w tygodniu nowy wpis z bloga w Waszych skrzynkach e-mailowych (zapisy – prawa kolumna bloga, sekcja newsletter),
szkolenia z komunikacji wewnętrznej – terminy najbliższych szkoleń.

Grafiki: Whirla