Blog KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA OD KUCHNI

Drabina strategii komunikacji wewnętrznej

Drabina strategii komunikacji wewnętrznej pokazuje, przez jakie kolejne szczeble musimy przejść, by wejść na samą górę, czyli zbudować dobrą strategię.

Zanim zaczniemy wspinać się po kolejnych szczeblach drabiny budującej strategię, będąc jeszcze na zmieni sprawdźmy, na czym stoimy. Zdiagnozujmy stan komunikacji wewnętrznej za pomocą np. audytu. Następnie musimy poznać cel biznesowy, ogólnofirmowy, jaki wspierać mają nasze działania komunikacyjne. Na jego podstawie ustalamy cel komunikacyjny. Pamiętajmy, że główne funkcje komunikacji wewnętrznej to informowanie, motywowanie, angażowanie i integrowanie. To je musimy tu dookreślić. Warto poświęcić czas na odnalezienie wszystkich grup docelowych i dobre scharakteryzowanie ich.
Wiedząc, jak się zachowują nasi odbiorcy, łatwiej dobierzemy przekaz – jego formę, styl i zawartość, które podamy za pomocą odpowiednich dla danej grupy i celu narzędzi komunikacji wewnętrznej. Nie zapomnijmy na koniec sprawdzić, czy osiągnęliśmy cel. Ewaluacja skuteczności i efektywności prowadzonych działań powinna być stałym elementem naszej pracy.

Na temat budowania strategii komunikacji wewnętrznej pisałam już kilkakrotnie. Jeśli szukacie dalszych, szerszych informacji w tym temacie, wystarczy kliknąć na tag strategia.
A opisy kolejnych etapów budowania strategii znajdziecie we wpisie Etapy budowania strategii komunikacji wewnętrznej w organizacji.

Szkolenia z drabiny budowania strategii
Jeśli chcecie poszerzyć swoją wiedzę w tym temacie, zapraszam na moje dwudniowe szkolenie Budowanie strategii komunikacji wewnętrznej. Harmonogram kolejnych szkoleń dostępny jest tutaj. Podczas tego spotkania przechodzimy przez wszystkie szczeble powyższej drabiny. To szkolenie dobrze sprawdza się również jako zamknięte warsztaty w firmie, gdzie wspólnie projektujemy kolejne elementy strategii dla danej organizacji. Po szczegółową ofertę zapraszam bezpośrednio do mnie - kontakt

*****************

Wpisy z bloga na bieżąco:
-> Facebook bloga,
-> newsletter – jeśli wolicie dostawać je e-mailem, to raz w tygodniu wysyłam newsletter z nowym wpisem wprost do Waszych skrzynek. Zapisać można się na niego poprzez formularz, który jest w prawej kolumnie bloga.

Grafika: Przecinek.com

Zostaw komentarz!