Blog KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA OD KUCHNI

Infografiki, które integrują zespół - case study

W firmie GoldenLine regularnie publikowane są infografiki pokazujące wspólne cechy i zainteresowania członków zespołu. Dzięki nim pracownicy mogą pokazać się w firmie i na zewnątrz nie tylko od strony zawodowej, ale przede wszystkim podzielić się swoimi zainteresowaniami i ciekawostkami.

O szczególy zapytałam Agnieszkę Naporę, HR Business Partnera w GoldenLine.

Agnieszka Napora, HR Business Partner w GoldenLine
 

Maja Biernacka: Jakie narzędzia komunikacji wewnętrznej stosujecie w GoldenLine i kto za nie odpowiada?
Agnieszka Napora: Korzystamy przede wszystkim z czatu, maili, bloga, umawiamy się na spotkania indywidualne i publikujemy infografiki. Nasza komunikacja wewnętrzna opiera się również  na cotygodniowych spotkaniach, które nazywamy Akademiami. To tam przekazujemy sobie wszystkie najważniejsze informacje dotyczące planów kwartalnych i zrealizowanych projektów. Rozmawiamy również o tym, jak ulepszyć nasze działania. Staramy się, by spotkania odbywały się regularne, tak, aby wszystkie osoby w firmie mogły dowiedzieć się o różnych obszarach jej działania. Po Akademii publikujemy omówione prezentacje w wewnętrznej bazie wiedzy. Takie spotkanie trwa ok. 30-40 minut w zależności od tematu, który prezentują 1-2 osoby.  Chociaż spotkania nie są obowiązkowe, uczestniczą w nich prawie wszyscy pracownicy.
Mamy również bloga, na którym znajduje się zakładka Kulisy GL  i która jest naszym narzędziem wewnętrznej komunikacji. Blog jest jednocześnie publiczny, dlatego każda osoba z zewnątrz może tam zajrzeć, aby lepiej nas poznać. Można na nim znaleźć nasze wewnętrzne infografiki, tam też przedstawiamy sylwetki naszych pracowników i publikujemy fotorelacje o tym, co działo się w danym miesiącu w naszej firmie.
W kuchni mamy też tablicę, za pomocą której możemy przekazywać sobie mniej formalne wiadomości - informować się o terminach spotkań, na których opowiadamy o naszych ostatnich prywatnych podróżach, dzieląc się swoimi doświadczeniami oraz wymienić opinie o planowanych projektach.
Za komunikację wewnętrzną odpowiada cały zespół HR przy aktywnej współpracy osób z innych działów, takich jak marketing czy customer care.

MB: Skąd pomysł na infografiki?
AN: Pomysł narodził się, gdy wystartowaliśmy z Kulisami GL. Było to w sierpniu 2014 r.  Chcieliśmy przedstawić pracowników GoldenLine w atrakcyjny i nieszablonowy sposób, który będzie jednocześnie przystępny w odbiorze. Wzięliśmy pod uwagę możliwość wykorzystania graficznych form przedstawiania treści. Wtedy zaczęliśmy tworzyć infografiki, które są naszym sposobem na dzielenie się informacjami i ciekawostkami o firmie i naszych pracownikach.

MB: Jaki cel postawiliście sobie, tworząc takie infografiki?
AN: Chcieliśmy się lepiej poznać. Przedstawiając pracowników w kolejnych wpisach na blogu, pokazujemy, czym dana osoba zajmuje się w GoldenLine, ale też ujawniamy, jaka jest prywatnie, co lubi i czym zajmuje się w wolnym czasie. Podobnie jest z infografikami, które dotyczą wszystkich pracowników. Zależy nam, aby pokazać, że jesteśmy nie tylko pracownikami wykonującymi swoje obowiązki, ale i kolegami z pracy tworzącymi zgrany zespół w miejscu, w którym chce się pracować.

MB: Jak często są tworzone?
AN: Początkowo powstawały raz w miesiącu. Od jakiegoś czasu publikujemy je raz na 1-2 miesiące. To zależy między innymi od tego, jaki temat przyjdzie nam do głowy oraz jakie dane uda nam się zebrać w ankiecie, której wyniki służą nam do opracowania infografik. Wysyłamy ją do wszystkich pracowników, czyli do ok. 90 osób, którzy dobrowolnie mogą ją wypełnić.

MB: Czy oprócz publikacji na Kulisach GL jeszcze w jakiś sposób są infografiki dystrybuowane wewnątrz firmy?
AN: Rozsyłamy je mailowo do pracowników, podobnie jak każdy wpis publikowany w Kulisach. Zamieszczamy wtedy też informację na naszym Profilu Pracodawcy oraz na Facebooku.

MB: Dziękuję za rozmowę.

Zobaczcie kilka przykładowych infografik. Dobrze wpisują się rownież w działania content marketingowe. I jak Wam podobają się?

GoldenLine dookoła świata:

GoldenLine o sobie:

GoldenLine w świecie seriali:

I GoldenLine na sportowo:

Fot.&Grafiki: GoldenLine