Blog KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA OD KUCHNI

Onboarding na bogato

Przygotowując się do warsztatów dla jednego z moich klientów, podczas których wypracowywaliśmy proces wdrażania nowych pracowników do pracy, szukałam ciekawych przykładów działań onboardingowych. I znalazłam 2 wyjątkowe. Na bogato. Spodobają się Wam.
 

Powitanie z przytupem
Agencja reklamowa z Warszawy – FCB Bridge2Fun, która współpracuje z największymi brandami w kraju, przygotowała świetne wideo, aby powitać 2 dyrektorki kreatywne. I co Wy na to?

Wideo - FB FCB Bridge2Fun

Zarobić na odejściu
I drugi przykład. Zappos to amerykańska firma – sklep online sprzedający buty i ubrania. Słyną z wyjątkowej kultury organizacyjnej (możecie o niej poczytać tutaj: zapposinsights.com) i zasad obsługi klientów (ważny jest dla nich efekt WOW). Tak wygląda ich biuro:

Biuro Zappos w Nevadzie

Mają też ekstrawaganckiego szefa – polecam Wam jego książkę: Tony Hsieh „Dawaj innym szczęście” o komunikacji z pracownikami i prowadzeniu firmy, o porażkach i sukcesach. Ta firma swego czasu została kupiona przez Amazon.  


Tony Hsieh, CEO Zappos i jego książka

W Zappos onboarding trwa 5 tygodni. To intensywny kurs wdrożeniowy, gdzie pracownicy zapoznają się z procedurami, kulturą firmy, zespołami itd. Program ten działa od 2010 r. Po przejściu tego szkolenia, nowi pracownicy mają wybór – mogą zostać i kontynuować pracę lub… odejść, jeśli nie czują się dobrze w firmie i dostać na pożegnanie od 2000 do 4000 $. Kwota zależy od stanowiska, na które zostali zatrudnieni.

I od razu nasuwa się pytania: ile osób zdecydowało się po onboardingu odejść z pieniędzmi? Tylko 1%! Ciekawe, jak na taką propozycję zareagowaliby polscy pracownicy.

Jeśli potrzebujecie wsparcia w wypracowaniu onboardingu w Waszej firmie, zapraszam do współpracy (kontakt). 
A jeśli znacie ciekawe przykłady działań onboardingowych, podzielcie się nimi w komentarzach poniżej lub na Facebooku bloga.

******

Sprawdźcie też:
Facebooka bloga,
• newsletter – raz w tygodniu nowy wpis z bloga w Waszych skrzynkach e-mailowych (zapisy – prawa kolumna bloga, sekcja newsletter),
szkolenia z komunikacji wewnętrznej – terminy najbliższych szkoleń otwartych, ofertę szkoleń zamkniętych i sesji indywidualnych.

Fot. Press Kit Zappos
 



Zostaw komentarz!