Zaskoczona popularnością wpisu o tym, co czyta specjalista ds. komunikacji wewnętrznej, postanowiłam dla porządku zebrać wszystkie Wasze propozycje, które dodaliście do mojej listy. Teraz mamy całkiem niezłą kolekcję miejsc do regularnego zaglądania.
W artykule Co czyta specjalista ds. komunikacji wewnętrznej wymieniłam blogi i inne cenne miejsca z przydatna wiedzą dla osób zajmujących się na co dzień komunikacją wewnętrzną. Zebrałam też listę książek, które mogą się przydać.
A poniżej zamieszczam spis Waszych propozycji, którymi podzieliliście się ze mną po publikacji tego wpisu. Dziękuję za wszystkie wiadomości i komentarze na Facebooku, LinkedIn i pod wpisem.
Twórcami poniższej listy są: Łucja, Renata, Ania, Michał, Ula, Marzena z bloga Części wspólne, Ania z MJCC i firma RRCC.
Blogi:
• Ragan Communications (komunikacja)
• Melcrum (komunikacja wewnętrzna)
• International Association of Business Communicators (IABC) (komunikacja)
• Blog Pawła Tkaczyka (nie wiem, czy powinnam przedstawiać: marketing, social media, grywalizacja, storytelling)
• Blog Pauliny Basta (HR i nie tylko)
• Blog Urszuli Płosarek (budowanie wizerunku pracodawcy)
• Blog Content Marketing Aude
Książki:
• Susan Drake, Michelle Gulman, Sara Roberts Light Their Fire: Using Internal Marketing to Ignite Employee Performance and Wow Your Customers, 2005
• Dominique Wolton, Informer n'est pas communiquer, 2009
• Liam FitzPatrick, Klavs Valskov, Internal Communications: A Manual for Practitioners, 2014
• Roger D’Aprix, The Credible Company: Communicating with a Skeptical Workforce, 2009
• Stephen Covey, 7 nawyków skutecznego działania, Rebis, 2006
• Jack Welch, Suzy Welch, Winning znaczy zwyciężać, 2012
• David Allen, Getting things done czyli Sztuka bezstresowej efektywności, 2009
• Sun Tzu, Sun Pin, Sztuka wojny, Helion, 2004
• Spencer Johnson, Kto zabrał mój ser?, EMKA, 2000
• Daniel Goleman, Inteligencja emocjonalna, Media Rodzina, 2007
• Jerzy Gut, Wojciech Haman, Psychologia szefa, Onepress, 2009
• Malcolm Gladwell, Poza schematem, Znak, 2008
• Jeffrey K. Liker, Droga Toyoty - 14 zasad zarządzania wiodącej firmy produkcyjnej świata, MT Biznes, 2005
• gen. Roman Polko, dr Paulina Polko, RozGROMić konkurencję. Sprawdzone w boju strategie dowodzenia, motywowania i zwyciężania, Helion, 2012
• John P. Kotter, Lorne A. Whitehead, Świetne pomysły. Jak je skutecznie prezentować i bronić ich przed destrukcyjną krytyką, Onepress, 2011
Komunikacji wewnętrznej blisko do zarządzania, więc warto zajrzeć też do propozycji od Michała:
• Paweł Tkaczyk, Grywalizacja, Onepress, 2012
• Eryk Mistewicz, Marketing narracyjny, Helion, 2011
• Michael Armstrong, Zarządzanie ludźmi, Rebis, 2007
• Loren B. Belker, Jim McCormick, Gary S. Topchik, Początkujący menedżer, 2011
• Kevin Hogan, Siła ukrytej perswazji, Rebis, 2014
• Link Greg, Merrill Rebecca Covey Stephen M. R. , Mądre zaufanie, Rebis, 2013
• Philip Kotler, Fernando Trias De Bes, Innowacyjność - przepis na sukces. Model od A do F, Rebis, 2013
Renata poleca też listę książek z gatunku business fable.
Ania dorzuca prasę codzienną, by wiedzieć więcej oraz kilka magazynów:
• Benefit (dla poszukujących inspiracji na temat motywacji pracowników)
• Coaching (dużo o ścieżkach samodoskonalenia)
• As Biznesu (jak mówi Ania, „gdy komunikatorowi także filozofia CSR bliska”)
A jak podkreśla firma RRCC, warto w ogóle dużo czyć, szczególnie literurę piękną dla wzbogacania języka.
Dziękuję za wszystkie Wasze propozycje. Gdyby coś jeszcze Wam się przypomniało, zapraszam do wpisywania w komentarzach poniżej.
Pozostaje zasiąść do lektury. Miłego czytania.
Zapraszam także na Facebooka bloga.
Fot. MB/Paryż