Blog KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA OD KUCHNI

Wasze propozycje – co czyta specjalista ds. komunikacji wewnętrznej

Zaskoczona popularnością wpisu o tym, co czyta specjalista ds. komunikacji wewnętrznej, postanowiłam dla porządku zebrać wszystkie Wasze propozycje, które dodaliście do mojej listy. Teraz mamy całkiem niezłą kolekcję miejsc do regularnego zaglądania.

W artykule Co czyta specjalista ds. komunikacji wewnętrznej wymieniłam blogi i inne cenne miejsca z przydatna wiedzą dla osób zajmujących się na co dzień komunikacją wewnętrzną. Zebrałam też listę książek, które mogą się przydać.

A poniżej zamieszczam spis Waszych propozycji, którymi podzieliliście się ze mną po publikacji tego wpisu. Dziękuję za wszystkie wiadomości i komentarze na Facebooku, LinkedIn i pod wpisem.
Twórcami poniższej listy są: Łucja, Renata, Ania, Michał, Ula, Marzena z bloga Części wspólne, Ania z MJCC i firma RRCC.

Blogi:
•    Ragan Communications (komunikacja)
•    Melcrum (komunikacja wewnętrzna)   
•    International Association of Business Communicators (IABC) (komunikacja)
•    Blog Pawła Tkaczyka (nie wiem, czy powinnam przedstawiać: marketing, social media, grywalizacja, storytelling)
•    Blog Pauliny Basta (HR i nie tylko)
•    Blog Urszuli Płosarek (budowanie wizerunku pracodawcy)
•    Blog Content Marketing Aude

Książki:
•    Susan Drake, Michelle Gulman, Sara Roberts  Light Their Fire: Using Internal Marketing to Ignite Employee Performance and Wow Your Customers, 2005
•    Dominique Wolton, Informer n'est pas communiquer, 2009
•    Liam FitzPatrick, Klavs Valskov, Internal Communications: A Manual for Practitioners, 2014
•    Roger D’Aprix, The Credible Company: Communicating with a Skeptical Workforce, 2009
•    Stephen Covey, 7 nawyków skutecznego działania, Rebis, 2006
•    Jack Welch, Suzy Welch, Winning znaczy zwyciężać, 2012
•    David Allen, Getting things done czyli Sztuka bezstresowej efektywności, 2009
•    Sun Tzu, Sun Pin, Sztuka wojny, Helion, 2004
•    Spencer Johnson, Kto zabrał mój ser?, EMKA, 2000
•    Daniel Goleman, Inteligencja emocjonalna, Media Rodzina, 2007
•    Jerzy Gut, Wojciech Haman, Psychologia szefa, Onepress, 2009
•    Malcolm Gladwell, Poza schematem, Znak, 2008
•    Jeffrey K. Liker, Droga Toyoty - 14 zasad zarządzania wiodącej firmy produkcyjnej świata, MT Biznes, 2005
•    gen. Roman Polko, dr Paulina Polko, RozGROMić konkurencję. Sprawdzone w boju strategie dowodzenia, motywowania i zwyciężania, Helion, 2012
•    John P. Kotter, Lorne A. Whitehead, Świetne pomysły. Jak je skutecznie prezentować i bronić ich przed destrukcyjną krytyką, Onepress, 2011

Komunikacji wewnętrznej blisko do zarządzania, więc warto zajrzeć też do propozycji od Michała:
•    Paweł Tkaczyk, Grywalizacja, Onepress, 2012
•    Eryk Mistewicz, Marketing narracyjny, Helion, 2011
•    Michael Armstrong, Zarządzanie ludźmi, Rebis, 2007
•    Loren B. Belker, Jim McCormick, Gary S. Topchik, Początkujący menedżer, 2011
•    Kevin Hogan, Siła ukrytej perswazji, Rebis, 2014
•    Link Greg, Merrill Rebecca Covey Stephen M. R. , Mądre zaufanie, Rebis, 2013
•    Philip Kotler, Fernando Trias De Bes, Innowacyjność - przepis na sukces. Model od A do F, Rebis, 2013

Renata poleca też listę książek z gatunku business fable.

Ania dorzuca prasę codzienną, by wiedzieć więcej oraz kilka magazynów:
•    Benefit (dla poszukujących inspiracji na temat motywacji pracowników)
•    Coaching (dużo o ścieżkach samodoskonalenia)
•    As Biznesu (jak mówi Ania, „gdy komunikatorowi także filozofia CSR bliska”)

A jak podkreśla firma RRCC, warto w ogóle dużo czyć, szczególnie literurę piękną dla wzbogacania języka. 

Dziękuję za wszystkie Wasze propozycje. Gdyby coś jeszcze Wam się przypomniało, zapraszam do wpisywania w komentarzach poniżej.
Pozostaje zasiąść do lektury. Miłego czytania.

Zapraszam także na Facebooka bloga.

Fot. MB/Paryż