Czy powinniśmy używać zewnętrznych nadawców w komunikacji wewnętrznej? No pewnie! I powiem Wam, że z moich obserwacji wynika, że zdecydowanie za rzadko to robicie. Zewnętrznych, czyli spoza naszej organizacji.
Ale zacznijmy od początku.
Nudno jest, kiedy wszystkie firmowe informacje podpisane są przez osoby z zespołu komunikacji. Lepiej jest, aby to nasi pracownicy byli współtwórcami tych wewnętrznych treści. To korzyść i dla nadawcy i odbiorcy. Odbiorca od razu widzi, kto jest autorem treści i wie, że informacje są z pierwszej ręki, a nie są kolejną interpretacją zespołu komunikacji przygotowaną na podstawie dostarczonych przez autora-nadawcę materiałów. Od razu też wiadomo, kogo można ewentualnie podpytać o więcej szczegółów. Nadawca może tym samym zaistnieć w firmowej przestrzeni, budować swoją pozycję eksperta, jest angażowany w komunikację.
Ale są też nadawcy zewnętrzni, czyli tacy spoza naszej firmy. I oni też mogą – mówiąc kolokwialnie – zrobić nam robotę. Niespodziewane pojawienie się osób z zewnątrz w komunikacji wewnętrznej może sprawić, że pracownicy zostaną zaskoczeni i z ciekawości klikną np. w artykuł czy wideo, by poznać szczegóły. A przecież o to nam chodzi. Bo zanim oni przeczytają, zanim klikną to jeszcze musimy ich przekonać do tego, aby zwrócili uwagę na nasz komunikat. I tu przydaje się zewnętrzny nadawca.
Przykład: przeprowadzka do nowego biurowca – i proszę bardzo – jednym z nadawców może być architekt czy projektant wnętrz. Takie osoby zupełnie innym językiem opowiedzą o tym, co wykonały, niż my w komunikacji wewnętrznej bazując i tak na materiale dostarczonym do tych osób. To jest zupełnie inna siła przekazu, gdy oddamy go twórcom.
Inny przykład: wdrażamy nowy intranet i tu powinno być miejsce dla firmy, która go przygotowała, która może opowiedzieć o tym narzędziu z ich perspektywy, np. prezentując nowe funkcjonalności czy opowiedzieć, jak z pracownikami je wypracowywano, więc są odpowiedzią na potrzeby odbiorców.
Pamiętajcie proszę, aby dbać o różnorodność nadawców, ok?
Zewnętrzni też są w naszym interesie.
A po więcej takich podpowiedzi zapraszam na kurs i szkolenie ze skutecznego pisania w komunikacji wewnętrznej. Więcej informacji i terminy TUTAJ.
******
Sprawdźcie też:
• Facebooka bloga @blogkwok, LinkedIn (zapraszam do sieci kontaktów) i na Twittera @maja_biernacka
• szkolenia otwarte i kursy na platformie z komunikacji wewnętrznej
• newsletter – zapisz się tutaj i odbierz bezpłatnego ebooka
Grafiki: Pixabay.com