Blog KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA OD KUCHNI

Polecam tę książkę o komunikacji z pracownikami

Jakiś czas temu pisałam w moich mediach społecznościowych (jeśli jeszcze nie dołączyliście do mnie na Facebooku, LinkedIn czy Twitterze, to zapraszam), że czytam nową książę. To świeżynka wydana w czerwcu 2019 r. „Successful Internal Communications” autorstwa międzynarodowych praktyków komunikacji wewnętrznej – Sue Dewhurst i Liama Fitzpatricka.

Książka zebrała bardzo dobre recenzje. U mnie też. I muszę Wam powiedzieć, że teraz na Wasze pytanie, które często słyszę szczególnie na koniec moich szkoleń – jaką jedną książkę polecam – będę miała w końcu, co odpowiadać. Wcześniej mówiłam, że niestety nie znam takiej 1 super książki po polsku. Nadal uważam, że jej nie ma, ale znalazłam taką po angielsku. Ta książka jest idealnym uzupełnieniem i trochę powtórką tego, o czym mówię na moich szkoleniach z budowania strategii i planowania działań komunikacji wewnętrznej. A angielski, w którym napisali tę książkę, nie jest aż tak bardzo skomplikowany.

Autorzy praktycy komunikacji
Autorzy tej książki to doświadczone osoby – praktycy, a nie tylko teoretycy. To bardzo ważne – teoria jest pomocna, ale bez sprawdzenia jej w praktyce, pozostanie suchą teorią. Zdarza mi się na szkoleniach czy sesjach indywidulanych z Wami, mówić, że uczono mnie tak, ale w praktyce robię inaczej, bo to, czego mnie uczono kiedyś, jest dzisiaj wg mnie bez sensu albo się po prostu nie sprawdza. Dlatego cenię praktyków. Sue i Liam na co dzień wspierają na całym świecie firmy w usprawnianiu komunikacji z pracownikami.

Co znajdziecie w książce
Książka podzielona jest na obszary tematyczne dotyczące najważniejszych kwestii w komunikacji – są to: audyt, cele, odbiorcy, przekaz, narzędzia, kadra kierownicza, komunikowanie zmian, ewaluacja i inne.

W każdym rozdziale znajdziecie nie tylko dużo wskazówek i podpowiedzi, jak do danej kwestii podejść – Sue i Liam dzielą się swoimi doświadczeniami, ale także szablony do wykorzystania w codziennej pracy oraz kejsy napisane przez specjalistów różnych firm. Na końcu każdego rozdziału są też podpowiedzi, po jakie książki warto sięgnąć, by poszerzyć swoją wiedzę w omówionej właśnie kwestii.
I powiem Wam, że mimo wielu lat pracy w komunikacji wewnętrznej, sporo ciekawych rzeczy podkreśliłam sobie w tej książce.  

Gdzie ją kupić
Do przeczytania tej książki niezbędna jest znajomość języka angielskiego. Publikacja napisana jest jednak prostym angielskim, nie ma tu wyszukanego słownictwa. W porównaniu do np. biografii Elona Muska, którą obecnie czytam po angielsku, ta książka o komunikacji jest lekka i przyjemna. Naprawdę nie wiem, co mnie podkusiło, aby czytać o Elonie, rakietach i autach elektrycznych po angielsku! Po polsku pewnie bym tych słów nie zrozumiała, a co dopiero w obcym języku.

Na stronie wydawnictwa możecie pobrać przykładowy rozdział i sprawdzić angielski.

Książka nie jest tania. Niestety anglojęzyczne publikacje to dla nas spory wydatek. Z dostawą do Polski z Londynu zapłaciłam ok. 28 funtów, czyli ponad 130 zł. A była to cena po zniżce 20%. Zniżkę możecie znaleźć na stronie Rachel Miller z bloga All Things IC – tutaj.  

A książkę kupiłam w wydawnictwie Kogan Page. I naprawdę polecam. Jest bardzo praktyczna.

Fot. główne: Pixabay.com

******

Sprawdźcie też:
Facebooka bloga i LinkedIn (zapraszam do sieci kontaktów)
szkolenia otwarte z komunikacji wewnętrznej
• newsletter – raz w tygodniu z nowym wpisem (zapisy – prawa kolumna bloga)

Fot. główne: Pixabay.com