Blog KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA OD KUCHNI

Polskie stowarzyszenia w obszarze komunikacji

Jakiś czas temu pisałam o stowarzyszeniach PR i komunikacji wewnętrznej na świecie (wpis: Międzynarodowe stowarzyszenia komunikacji wewnętrznej i PR), których działalność warto śledzić. Dziś czas na polskie stowarzyszenia. Za dużo ich nie mamy. A takiego, które poświęcone byłoby tylko komunikacji wewnętrznej, niestety brak.

Zdarzyło mi się już odebrać telefon w tej sprawie od osoby, która chciała je założyć w Polsce i zapraszała mnie do współpracy. Niestety nie mam takich planów. Zmierzam w innym kierunku. Zresztą należę do brytyjskiego Chartered Institute of PR. Śledzę działalność Institute of Internal Communication w UK. I na razie tyle wystarczy.

Przejdźmy do stowarzyszeń, które wyguglałam i które mogą Was zainteresować. Jeśli znajcie jeszcze jakieś, które aktywnie działają w obszarze szeroko pojętej komunikacji, dajcie znać. Chętnie dodam do tej listy.

Lista stowarzyszeń z obszaru komunikacji

Związek Firm Public Relations – działa od 2001 r. Liczy obecnie kilkadziesiąt agencji PR. Zajmuje się ochroną praw i interesów zrzeszonych firm, reprezentuje je przed organami państwowymi. Promuje standardy etyczne i zawodowe w ramach Kodeksu Dobrych Praktyk i karty etycznej ICCO.

To, co może Was zainteresować, to programy szkoleniowe ZFPR, m.in. London School of Public Relations, Akademia LSPR i specjalistyczne kursy. Organizuje także konkurs Złote Spinacze. Pisałam o nim nieraz na blogu, ponieważ ma kategorię nam bliską, czyli tę dot. komunikacji wewnętrznej.

Prezesem ZFPR jest Adam Jarosz, szef agencji Be Communications.
Więcej informacji: zfpr.pl.

Stowarzyszenie Content Marketingu Polska – powstało w 2007 r. Organizuje konferencje, przyznaje nagrody Power of Content Marketing Awards, gdzie możecie zgłosić także swoje wewnętrzne projekty (np. gazety, raporty, newslettery). Swoich członkom oferuje zniżki na organizowane wydarzenia, wymianę doświadczeń z innymi specjalistami i firmami z branży, udział w spotkaniach branżowych i dostęp do raportów z trendami. Członkostwo jest płatne.

Prezesem Stowarzyszenia jest Agnieszka Gajzler, która na co dzień odpowiada za strategię i rozwój w obszarze digital Grupy TVN Discovery.
Więcej informacji: contentmarketingpolska.pl.

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR – to stowarzyszenie z długą tradycją. Powstało w 1997 r., aby zrzeszać firmy, które zajmują się komunikacją marketingową. W skład stowarzyszenia wchodzi ok. 130 podmiotów, wśród których są agencje full service, mediowe, eventowe, brand design & consulting, strategiczne, interaktywne oraz domy produkcyjne.
Celem SAR jest ułatwianie wymiany informacji i współpracy pomiędzy zrzeszonymi firmami. SAR prowadzi także działalność edukacyjną i jest organizatorem konkursów i konferencji (m.in. Effie Awards, Innovation i Konkurs Twórców Reklamy).

Indywidualnie przystąpić nie można, ale jeśli pracujecie w agencji marketingowej, to taki podmiot jak najbardziej może zostać członkiem SAR.
Prezesem zarządu SAR jest Dariusz Andrian, Chief Executive Officer w VMLY&R.
Więcej informacji: sar.org.pl.

IAB Polska – to Związek Pracodawców Branży Internetowej. Na polskim rynku interaktywnym, technologicznym i reklamowym IAB obecny jest od 2000 r. Zrzesza ok. 230 członków, wśród których są m.in. największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne i reklamodawcy. Co ciekawe, nasz polski IAB jest czwartym związkiem tego typu na świecie pod względem liczby zrzeszonych podmiotów.

IAB wypracowuje standardy i kodeksy dobrych praktyk. Wydaje materiały edukacyjne. Posiada program certyfikacji firm, które też reprezentuje wobec np. legislatorów i regulatorów, takich jak np. Ministerstwo Cyfryzacji czy Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.

IAB prowadzi własne badania i opracowuje raporty. Organizuje również wydarzenia branżowe, m.in. Forum IAB – największą w Polsce konferencję poświęconą e-marketingowi i MIXX Awards & Conference – konkurs i konferencję dla twórców najlepszych kampanii reklamowych w internecie. Przystąpienie do IAB jest płatne.

Przewodniczącą rady nadzorczej jest Joanna Pawlak z Wirtualnej Polski SA.
Więcej informacji na: iab.org.pl.

Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii – tak, wiem, to nie komunikacja, tylko badania, ale nam w komunikacji wewnętrznej do badań powinno być blisko. Jak pewnie wiecie z moich wcześniejszych blogowych wpisów, jestem wielką fanką badań, bez których nie potrafię pracować w komunikacji wewnętrznej w Waszych firmach.
PTBRiO działa od 25 lat. Obecnie skupia ponad 300 ekspertów, wśród których są badacze marketingowi, analitycy, data scientists, eksperci od user experience, konsultanci i stratedzy. Towarzystwo to organizuje szkolenia, kongresy (m.in. Kongres Badaczy Rynku i Opinii), konferencje, konkursy i badania. Członkostwo jest płatne.

Prezesem PTBRiO jest Anna Karczmarczuk, prezes zarządu Ipsos.
Więcej informacji: ptbrio.pl.

Co jeszcze?
Jeśli któreś z powyższych stowarzyszeń zainteresowało Was, poszukajcie szczegółów na ich stronach i w mediach społecznościowych. A jeśli znacie stowarzyszenie, które warto dodać do tej listy, ponieważ jest blisko komunikacji, dajcie mi znać (kontakt). Powiększę tę listę. A jeśli interesują Was międzynarodowe stowarzyszenia komunikacji wewnętrznej i PR, to skoczcie tutaj.

******

Sprawdźcie też:
Facebooka bloga @blogkwok,  LinkedIn (zapraszam do sieci kontaktów) i na Twittera @maja_biernacka
szkolenia otwarte z komunikacji wewnętrznej (także online)
• newsletter – zapisz się tutaj i odbierz bezpłatnego ebooka