Zastanawiasz się, czy to możliwe? Takie rozwiązanie wprowadził Carlsberg w Wielkiej Brytanii. Treść wpisu z firmowego bloga nagrywana jest za pomocą specjalnej aplikacji, by w wersji audio była dostępna dla pracowników. Narzędzie dedykowane jest szczególnie tym osobom, które nie mają stałego dostępu do komputera.
W ramach strategii komunikacji wewnętrznej, której celem było dotarcie z przekazem do tych pracowników, którzy mają utrudniony dostęp do narzędzi komunikacji i do tej pory nie czytali bloga CEO, uruchomiono phone blogging, czyli telefoniczne blogowanie czy blog na telefon.
Zanim wdrożono to dzwoniące narzędzie, CEO firmy co tydzień publikował wpis na swoim blogu w intranecie. Dzielił się tam swoimi przemyśleniami na temat branży, opowiadał o wyzwaniach, jakie czekają firmę i wydarzeniach, które miały miejsce. Teraz wpisy te nagrywa za pomocą aplikacji na telefonie. Nagranie publikowane jest w firmowym intranecie wraz z krótkim opisem.
Następnie wysyłana jest do pracowników wiadomość tekstowa na ich telefony informująca o nowym nagraniu. Aby posłuchać wpisu, pracownicy dzwonią pod wskazane miejsce. Mogą wtedy zrobić 3 rzeczy: posłuchać CEO, ocenić nagranie i zostawić wiadomość. CEO odpowiada wtedy bezpośrednio pracownikowi, który zostawił mu wiadomość na skrzynce głosowej.
I jak Wam podoba się takie rozwiązanie?
******
Sprawdźcie też:
• Facebooka bloga @blogkwok, LinkedIn (zapraszam do sieci kontaktów) i na Twittera @maja_biernacka
• szkolenia otwarte i kursy na platformie z komunikacji wewnętrznej
• newsletter – zapisz się tutaj i odbierz bezpłatnego ebooka
Fot. Dagmara/Kórnik