Takie pytanie zadała mi redakcja naTemat.pl. A że lubię prezenty, odpowiedziałam, że…
Różnego rodzaju benefity pracownicze, wśród których są również prezenty od firmy, wspierają proces budowania wizerunku firmy jako pracodawcy. Pokazują, że pracodawca potrafi wyjść poza biznesowe ramy i nie skupiać się tylko na osiąganiu rocznych celów, założonych budżetów i realizacji kolejnych projektów.
Obdarowywanie pracowników prezentami buduje atmosferę. Podarunki zawsze nas cieszą, poprawiają humor i budują nastrój. W ten sposób pracodawca mówi „dziękuję” w niewerbalny sposób. Często w codziennej bieganinie od projektu do budżetu brak nam czasu na zatrzymanie się i wyrażenie uznania dla pracy pracownika. Prezenty dają ku temu szansę, szczególnie gdy towarzyszy im krótki moment zatrzymania się, osobistego wręczenia podarunku przez szefa firmy czy przełożonego i powiedzenie kilku spersonalizowanych słów. Niby tak niewiele, ale pozwala budować wizerunek firmy dbającej o swój zespół i doceniającej to, że jest z nią każdego dnia.
Więcej w mojej rozmowie z redakcją naTemat.pl.