Blog KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA OD KUCHNI

Szkolenie indywidualne online – budowanie strategii komunikacji wewnętrznej

Jak opracować strategię komunikacji wewnętrznej
-- to szkolenie to pigułka podstawowej wiedzy o komunikacji wewnętrznej --

Forma: indywidualnie online via Skype lub Teamsy
Czas trwania: 2 dni po 5,5 h lub 3 dni po 3,5h (z przerwami)
Cena: zapraszam do kontaktu

Co zawiera cena:
• udział w szkoleniu
• dużo nowej wiedzy
• odpowiedzi na Twoje pytania
• obszerne materiały szkoleniowe, które wyślę do Ciebie kurierem

Cześć!
Niech zgadnę. Przed Tobą wyzwanie napisania strategii komunikacji wewnętrznej?
A może zadanie uporządkowania już obecnej, która jakoś się kula, ale do jakości jej daleko?
I pewnie na dodatek do tej pory Twoje stanowisko było w HR-ach, a zadanie związane z komunikacją wewnętrzną dołożono Ci do i tak długiej listy zadań?

Znam to dobrze. Szkolę takie osoby jak Ty i współpracuję z nimi projektowo od lat. Słyszę od Was, jak dużo macie pracy, że wciąż coś komunikujecie, wymyślacie, by złapać uwagę pracowników i jednocześnie narzekacie, że „komunikacja się rozjeżdża”. A żeby tego było mało, coraz częściej szef i pracownicy, a czasami nawet zarząd, zwracają na to uwagę i oczekują, że zaproponujecie skuteczne zmiany. Nie martw się. Jesteś w dobrym miejscu.  

Jeśli poszukujesz wsparcia w poprowadzeniu Cię przez proces porządkowania komunikacji wewnętrznej w firmie i poprawienia jej skuteczności, czytaj dalej, bo przybywam z pomocą. Wiem, jak to zrobić i chętnie Cię tego nauczę.

Zbuduj strategię w kilku krokach
A można to zrobić, przygotowując strategię komunikacji lub opracowując plan działania. Aby Cię tego nauczyć, przygotowałam dwudniowe szkolenie (tyle wiedzy i przykładów, że nie dałam rady upchnąć tego w 1 dzień), podczas którego za rękę prowadzę Cię przez 4 etapy budowania strategii. W prosty sposób pokażę, jak to zrobić, na co zwrócić uwagę i nawet, jak to zapisać w dokumencie, który nazwiesz strategia komunikacji wewnętrznej w firmie X. Chętnie odpowiem też na Twoje pytania.

Starter dla początkujących, porządki dla zaawansowanych
Te 4 etapy budowania strategii – diagnoza, planowanie, realizacja i ewaluacja – to jednocześnie 4 fundamenty komunikacji wewnętrznej w ogóle. Więc to szkolenie to też taki starter dla tych, którzy zaczynają swoją przygodę z komunikacją i poszukują szybkiej i dużej dawki niezbędnej wiedzy, by zacząć dobrze poruszać się w tej dziedzinie.

A co jeśli masz już doświadczenie? Czy to szkolenie jest dla Ciebie? Wierzę, że Ty także znajdziesz na nim cenne wskazówki, jak usprawnić komunikację w Twojej firmie i poznasz nowe przykłady ciekawych działań. Osoby takie jak Ty też przychodzą na moje szkolenie lub wybierają wersję online i wystawiają mu wysokie noty. W opiniach piszą, że poznały inspirujące przykłady działań innych firm i uporządkowały swoją wiedzę.

Zdecydowanie – tego jestem pewna – po tych 2 wspólnych dniach będzie Ci łatwiej poruszać się w komunikacji wewnętrznej.

Bo gdy działasz bez strategii…
Niestety jeśli nie masz zdefiniowanej strategii działania lub chociaż określonego kierunku pracy, każdy Twój dzień oznacza mnóstwo zadań do wykonania, ale… na oślep. Idziesz pod górkę, każdego dnia mierząc się z kolejnymi wyzwaniami komunikacyjnymi, ale niestety najprawdopodobniej nigdy nie dojdziesz do celu. Bo go nie masz! Nie został zdefiniowany.

Zastanów się teraz. Jaki cel przyświeca Twojej ciężkiej pracy każdego dnia w komunikacji wewnętrznej? Czy udaje Ci się zbudować określoną postawę wśród pracowników? Jak, skoro ta postawa nie została zdefiniowana? Zmień to natychmiast! Spotkajmy się online, by porozmawiać. I pewnie się teraz zastanawiasz, dlaczego niby to ja miałabym Ci w tym pomóc. 

Jestem praktykiem i fanką komunikacji wewnętrznej
Poniżej znajdziesz opinie wystawione przez uczestników mojego szkolenia. Średnia ocena – a sprawdzam to skrupulatnie za pomocą ankiet po każdym szkoleniu – to ponad 5 na 6 punktów możliwych.  

W ciągu 5 lat prowadzenia mojej firmy przeszkoliłam ponad 560 osób. W szkoleniach indywidualnych online udział wzięli m.in.:

Dlaczego uczestnicy oceniają to szkolenie tak wysoko? Dlaczego wracają potem na kolejne moje szkolenia? Myślę, że sukces to zbiór kilku kwestii:
1. Jestem praktykiem. Nie szkolę, bazując tylko na wiedzy książkowej. Na co dzień wspieram firmy w opracowywaniu strategii komunikacji wewnętrznej. Każdego roku dokładam do swojego portfolio kilka kolejnych warsztatów i sesji, podczas których wypracowywałam z firmami strategie komunikacji wewnętrznej.

2. Wciąż się uczę. Dużo czytam, oglądam webinary, chodzę na szkolenia i konferencje. Także za granicą, aby wciąż poszerzać swoją wiedzę. Doszkalam się w brytyjskich Chartered Institute of PR i Institute of Internal Communication.

3. Poświęciłam 3 miesiące na stworzenie tego szkolenia i opracowanie materiałów drukowanych dla Ciebie, dzięki czemu zabierzesz ze sobą do firmy konkrety, do których możesz wrócić.

4. Wciąż udoskonalam to szkolenie. Mimo kilkunastu edycji! Taka zmora profesjonalizmu.

Kim właściwie jestem?
Nazywam się Maja Biernacka. Komunikacją zajmuję się od 2002 r. Jestem praktykiem komunikacji wewnętrznej. Od 2015 r. prowadzę firmę bee DIFFERENT specjalizującą się w tym obszarze i piszę bloga Komunikacja wewnętrzna od kuchni. Wspieram firmy w usprawnianiu komunikacji wewnętrznej – szkolę, realizuję audyty, opracowuję strategie i pomagam wdrażać narzędzia. Wśród klientów mojej firmy są m.in. Volkswagen, Lidl, Gatehouse z UK, OLX i Bricomarche. Więcej informacji o mnie znajdziesz tutaj.

Długa lista korzyści
Ale koniec o mnie. Zobacz poniżej, co konkretnie zyskasz, biorąc udział w szkoleniu z budowania strategii komunikacji wewnętrznej.

Lista jest długa:
•    wskazówki i podpowiedzi, jak technicznie zbudować strategię, jak wygląda taki dokument, jakie powinien mieć rozdziały i jak go napisać
•    wiedzę, jak przejść przez każdy z 4 etapów budowania strategii, a są to diagnoza, planowanie, realizacja i ewaluacja
•    umiejętność obierania właściwego kierunku, aby sprawnie zaplanować porządki w komunikacji w Twojej firmie i w końcu je zrobić!
•    podgląd na to, jak robią to inne firmy (przedstawię liczne przykłady – te, które wybrałam są naprawdę inspirujące!)
•    uporządkowanie wiedzy
•    większą pewność w poruszaniu się po komunikacji wewnętrznej – pamiętaj, że przez 2 dni będę dla Ciebie i chętnie odpowiem podczas szkolenia na Twoje pytania
•    poczucie, że wiesz, jak zbudować strategię i jak się do tego zabrać po powrocie do pracy
•    i – co mówią uczestnicy, gdy żegnamy się na koniec – energię do działania! Taki bonus poszkoleniowy

Ale czy to zadziała?
Czy wiedza, którą się dzielę jest pomocna? Miarą sukcesu tych moich dwudniowych opowieści o komunikacji niech będą liczne osoby (z całej Polski), które wracają na moje kolejne szkolenia i firmy, które po wizycie na szkoleniu zapraszają mnie do współpracy projektowej.

Sprawdź program szkolenia

Rzuć okiem na program naszego spotkania:
1. Wprowadzenie do komunikacji wewnętrznej
2. Etapy budowania strategii komunikacji wewnętrznej (diagnoza, planowanie, realizacja, ewaluacja)
3. Diagnoza – organizacja audytu komunikacji wewnętrznej i charakterystyka grup docelowych (tworzenie person)
4. Planowanie strategii – wybór i definiowanie celów komunikacji
5. Realizacja – dobór skutecznych narzędzi komunikacji wewnętrznej i sposoby angażowania w nie pracowników (m.in. gazeta, intranet, portal społecznościowy, ambasador projektu, skrzynka pytań, podręcznik dla pracownika - welcome book)
6. Realizacja – kreatywny przekaz w komunikacji (m.in. storytelling, marketing wirusowy, teaser)
7. Ewaluacja – sposoby mierzenia skuteczności i efektywności działań komunikacyjnych

A do tego przykłady działań firm, ćwiczenia i szablon do zbudowania planu operacyjnego dla Twojej strategii. Otrzymasz również drukowane, obszerne materiały szkoleniowe, które wyślę przed szkoleniem kurierem. Omówimy także kilka ciekawych gazet wewnętrznych i podręczników dla pracowników, aby podejrzeć, jak działania komunikacji wewnętrznej realizują inne firmy.

Po szkoleniu będziesz wiedzieć:
• jak przeprowadzić audyt komunikacji wewnętrznej
• które narzędzia komunikacji wewnętrznej wykorzystać do skutecznego realizowania celów komunikacji wewnętrznej w firmie
• jak w interesujący sposób przekazywać informacje pracownikom
• jak włączać pracowników w komunikację wewnętrzną, by byli jej twórcami
• jak zmierzyć efekty działań komunikacyjnych
• jak napisać strategię komunikacji wewnętrznej (otrzymasz spis treści dla strategii i szablon do budowania planu operacyjnego)

Budowanie strategii komunikacji wewnętrznej

Forma: indywidualnie online via Skype lub Teamsy
Czas trwania: 2 dni po 5,5 h lub 3 dni po 3,5h (z przerwami)
Zapisy i pytania: napisz maila lub zadzwoń: kontakt

Co zawiera cena:
• udział w szkoleniu
• dużo nowej wiedzy
• odpowiedzi na Twoje pytania
• obszerne materiały szkoleniowe, które wyślę do Ciebie kurierem

Masz wątpliwości, czy to szkolenie jest dla Ciebie? Zadzwoń do mnie lub napisz maila teraz (sprawdź kontakt). 

Zdobądź nową wiedzę
To co, widzimy się wkrótce? Naucz się, jak zbudować strategię. Poznaj ciekawe przykłady działań firm. Wzmocnij swoją pewność w działaniu w obszarze komunikacji. Napisz do mnie, aby zarezerwować miejsce dla siebie.

Sprawdź też moje inne szkolenia
Być może zainteresują Cię też inne moje szkolenia – otwarte lub zamknięte w firmach. Szczegóły znajdziesz tutaj.

Grafiki: MB; Przecinek.com