Jak opracować strategię komunikacji wewnętrznej
23. edycja szkolenia
-- to szkolenie to pigułka podstawowej wiedzy o komunikacji wewnętrznej --
Termin: 24-26 lutego 2021 (śr-pt) >> brak miejsc <<
Czas trwania: od godz. 9 do 13 (z przerwami)
Liczba osób: max 6 + ja
Materiały szkoleniowe: wyślę drukowane materiały kurierem do uczestników wraz z certyfikatami
Miejsce: Teamsy (nie musisz nic instalować, możesz połączyć się, klikając w link w przeglądarce)
Co jest potrzebne: dobre łącze internetowe
Zapisy i pytania: napisz maila lub zadzwoń - skocz do sekcji kontakt
Cena:
• 1800 zł + VAT - szkolenie online (1700 zł + VAT dla newsletterowiczów*)
*niższą cenę proponuję osobom zapisanych do newslettera; do listy mailingowej newslettera możesz zapisać się tutaj i przy okazji odebrać bezpłatny ebook; subskrybent newslettera bloga = uczestnik szkolenia
Co zawiera cena:
• udział w szkoleniu (3 dni x 4h)
• dużo nowej wiedzy i wymiany doświadczeń
• odpowiedzi na Twoje pytania
• obszerne materiały szkoleniowe, które otrzymasz kurierem
Program szkolenia
Rzuć okiem na program naszego spotkania:
1. Wprowadzenie do komunikacji wewnętrznej
2. Etapy budowania strategii komunikacji wewnętrznej (diagnoza, planowanie, realizacja, ewaluacja)
3. Diagnoza – organizacja audytu komunikacji wewnętrznej i charakterystyka grup docelowych (tworzenie person)
4. Planowanie strategii – wybór i definiowanie celów komunikacji
5. Realizacja – dobór skutecznych narzędzi komunikacji wewnętrznej i sposoby angażowania w nie pracowników (m.in. gazeta, intranet, portal społecznościowy, ambasador projektu, skrzynka pytań, podręcznik dla pracownika - welcome book)
6. Realizacja – kreatywny przekaz w komunikacji (m.in. storytelling, marketing wirusowy, teaser)
7. Ewaluacja – sposoby mierzenia skuteczności i efektywności działań komunikacyjnych
Chcesz poznać szczegóły? Czytaj dalej...
Cześć!
Niech zgadnę. Przed Tobą wyzwanie napisania strategii komunikacji wewnętrznej?
A może zadanie uporządkowania już obecnej, która jakoś się kula, ale do jakości jej daleko?
I pewnie na dodatek do tej pory Twoje stanowisko było w HR-ach, a zadanie związane z komunikacją wewnętrzną dołożono Ci do i tak długiej listy zadań?
Znam to dobrze. Szkolę takie osoby jak Ty i współpracuję z nimi projektowo od lat. Słyszę od Was, jak dużo macie pracy, że wciąż coś komunikujecie, wymyślacie, by złapać uwagę pracowników i jednocześnie narzekacie, że „komunikacja się rozjeżdża”. A żeby tego było mało, coraz częściej szef i pracownicy, a czasami nawet zarząd, zwracają na to uwagę i oczekują, że zaproponujecie skuteczne zmiany. Nie martw się. Jesteś w dobrym miejscu.
Jeśli poszukujesz wsparcia w poprowadzeniu Cię przez proces porządkowania komunikacji wewnętrznej w firmie i poprawienia jej skuteczności, czytaj dalej, bo przybywam z pomocą. Wiem, jak to zrobić i chętnie Cię tego nauczę.
Zbuduj strategię w kilku krokach
A można to zrobić przygotowując strategię komunikacji lub opracowując plan działania. Aby Cię tego nauczyć, przygotowałam 2-dniowe szkolenie (tyle wiedzy i przykładów, że nie dałam rady upchnąć tego w 1 dzień; w wersji online szkolenie podzielone jest na 3 dni po 4h), podczas którego za rękę prowadzę Cię przez 4 etapy budowania strategii. W prosty sposób pokażę, jak to zrobić, na co zwrócić uwagę i nawet, jak to zapisać w dokumencie, który nazwiesz strategia komunikacji wewnętrznej w firmie X. Chętnie odpowiem też na Twoje pytania.
Starter dla początkujących, porządki dla zaawansowanych
Te 4 etapy budowania strategii – diagnoza, planowanie, realizacja i ewaluacja – to jednocześnie 4 fundamenty komunikacji wewnętrznej w ogóle. Więc to szkolenie to też taki starter dla tych, którzy zaczynają swoją przygodę z komunikacją i poszukują szybkiej i dużej dawki niezbędnej wiedzy, by zacząć dobrze poruszać się w tej dziedzinie.
A co jeśli masz już doświadczenie? Czy to szkolenie jest dla Ciebie? Wierzę, że Ty także znajdziesz na nim cenne wskazówki, jak usprawnić komunikację w Twojej firmie i poznasz nowe przykłady ciekawych działań. Osoby takie jak Ty też przychodzą na moje szkolenie i wystawiają mu wysokie noty. W opiniach piszą, że poznały inspirujące przykłady działań innych firm, uporządkowały swoją wiedzę i miały okazję wymienić się doświadczeniami z innymi specjalistami komunikacji wewnętrznej.
Zdecydowanie – tego jestem pewna – po tych wspólnych dniach będzie Ci łatwiej poruszać się w komunikacji wewnętrznej.
Bo gdy działasz bez strategii…
Niestety jeśli nie masz zdefiniowanej strategii działania lub chociaż określonego kierunku pracy, każdy Twój dzień oznacza mnóstwo zadań do wykonania, ale… na oślep. Idziesz pod górkę, każdego dnia mierząc się z kolejnymi wyzwaniami komunikacyjnymi, ale niestety najprawdopodobniej nigdy nie dojdziesz do celu. Bo go nie masz! Nie został zdefiniowany.
Zastanów się teraz. Jaki cel przyświeca Twojej ciężkiej pracy każdego dnia w komunikacji wewnętrznej? Czy udaje Ci się zbudować określoną postawę wśród pracowników? Jak, skoro ta postawa nie została zdefiniowana?
Jestem praktykiem i fanką komunikacji wewnętrznej
Poniżej znajdziesz opinie wystawione przez uczestników mojeo szkolenia. Średnia ocena – a sprawdzam to skrupulatnie za pomocą ankiet po każdym szkoleniu – to ponad 5 na 6 punktów możliwych.
W ciągu 5 lat prowadzenia mojej firmy przeszkoliłam ponad 560 osób.
Dlaczego uczestnicy oceniają to szkolenie tak wysoko? Dlaczego wracają potem na kolejne moje szkolenia? Myślę, że sukces to zbiór kilku kwestii:
1. Jestem praktykiem. Nie szkolę, bazując tylko na wiedzy książkowej. Na co dzień wspieram firmy w opracowywaniu strategii komunikacji wewnętrznej. Każdego roku dokładam do swojego portfolio kilka kolejnych warsztatów i sesji, podczas których wypracowywałam z firmami strategie komunikacji wewnętrznej.
2. Wciąż się uczę. Dużo czytam, oglądam webinary, chodzę na szkolenia i konferencje. Także za granicą, aby wciąż poszerzać swoją wiedzę. Doszkalam się w brytyjskich Chartered Institute of PR i Institute of Internal Communication.
3. Poświęciłam 3 miesiące na stworzenie tego szkolenia i opracowanie materiałów drukowanych dla Ciebie, dzięki czemu zabierzesz ze sobą do firmy konkrety, do których możesz wrócić.
4. Wciąż udoskonalam to szkolenie. Mimo kilkunastu edycji! Taka zmora profesjonalizmu.
Kim właściwie jestem?
Nazywam się Maja Biernacka. Komunikacją zajmuję się od 2002 r. Jestem praktykiem komunikacji wewnętrznej. Od 2015 r. prowadzę firmę bee DIFFERENT specjalizującą się w tym obszarze i piszę bloga Komunikacja wewnętrzna od kuchni. Wspieram firmy w usprawnianiu komunikacji wewnętrznej – szkolę, realizuję audyty, opracowuję strategie i pomagam wdrażać narzędzia. Wśród klientów mojej firmy są m.in. Volkswagen, Lidl, Gatehouse z UK, OLX i Bricomarche. Więcej informacji o mnie znajdziesz tutaj.
Długa lista korzyści
Ale koniec o mnie. Pewnie zastanawiasz się, co konkretnie zyskasz, biorąc udział w szkoleniu z budowania strategii komunikacji wewnętrznej.
Lista jest długa:
• wskazówki i podpowiedzi, jak technicznie zbudować strategię, jak wygląda taki dokument, jakie powinien mieć rozdziały i jak go napisać
• wiedzę, jak przejść przez każdy z 4 etapów budowania strategii, a są to diagnoza, planowanie, realizacja i ewaluacja
• umiejętność obierania właściwego kierunku, aby sprawnie zaplanować porządki w komunikacji w Twojej firmie i w końcu je zrobić!
• podgląd na to, jak robią to inne firmy (przedstawię liczne przykłady – te, które wybrałam są naprawdę inspirujące!)
• uporządkowanie wiedzy
• większą pewność w poruszaniu się po komunikacji wewnętrznej – pamiętaj, że podczas szkolenia będę dla Ciebie i chętnie odpowiem na Twoje pytania
• poczucie, że wiesz, jak zbudować strategię i jak się do tego zabrać po powrocie do pracy
• i – co mówią uczestnicy, gdy żegnamy się na koniec – energię do działania! Taki bonus poszkoleniowy
Ale czy to zadziała?
Czy wiedza, którą się dzielę jest pomocna? Miarą sukcesu tych moich dwudniowych opowieści o komunikacji niech będą liczne osoby (z całej Polski), które wracają na moje kolejne szkolenia i firmy, które po wizycie na szkoleniu zapraszają mnie do współpracy projektowej.
Sprawdź program szkolenia
Rzuć okiem na program naszego spotkania:
1. Wprowadzenie do komunikacji wewnętrznej
2. Etapy budowania strategii komunikacji wewnętrznej (diagnoza, planowanie, realizacja, ewaluacja)
3. Diagnoza – organizacja audytu komunikacji wewnętrznej i charakterystyka grup docelowych (tworzenie person)
4. Planowanie strategii – wybór i definiowanie celów komunikacji
5. Realizacja – dobór skutecznych narzędzi komunikacji wewnętrznej i sposoby angażowania w nie pracowników (m.in. gazeta, intranet, portal społecznościowy, ambasador projektu, skrzynka pytań, podręcznik dla pracownika - welcome book)
6. Realizacja – kreatywny przekaz w komunikacji (m.in. storytelling, marketing wirusowy, teaser)
7. Ewaluacja – sposoby mierzenia skuteczności i efektywności działań komunikacyjnych
A do tego przykłady działań firm, ćwiczenia i szablon do zbudowania planu operacyjnego dla Twojej strategii. Otrzymasz również drukowane, obszerne materiały szkoleniowe. Przyjrzymy się również kilku bardzo dobrym gazetom wewnętrznym i podręcznikom dla pracowników, by się zainspirować i zobaczyć, jak robią to inne firmy.
Po szkoleniu będziesz wiedzieć:
• jak przeprowadzić audyt komunikacji wewnętrznej
• które narzędzia komunikacji wewnętrznej wykorzystać do skutecznego realizowania celów komunikacji wewnętrznej w firmie
• jak w interesujący sposób przekazywać informacje pracownikom
• jak włączać pracowników w komunikację wewnętrzną, by byli jej twórcami
• jak zmierzyć efekty działań komunikacyjnych
• jak napisać strategię komunikacji wewnętrznej (otrzymasz spis treści dla strategii i szablon do budowania planu operacyjnego)
Kolejna edycja szkolenia – widzimy się już po raz 23.!
Termin: 24-26 lutego 2021 (śr-pt) >> brak miejsc <<
Czas trwania: od godz. 9 do 13 (z przerwami)
Liczba osób: max 6 + ja
Materiały szkoleniowe: wyślę drukowane materiały kurierem do uczestników wraz z certyfikatami
Miejsce: Teamsy (nie musisz nic instalować, możesz połączyć się, klikając w link w przeglądarce)
Co jest potrzebne: dobre łącze internetowe
Zapisy i pytania: napisz maila lub zadzwoń - skocz do sekcji kontakt
Cena:
• 1800 zł + VAT - szkolenie online (1700 zł + VAT dla newsletterowiczów*)
*niższą cenę proponuję osobom zapisanych do newslettera; do listy mailingowej newslettera możesz zapisać się tutaj i przy okazji odebrać bezpłatny ebook; subskrybent newslettera bloga = uczestnik szkolenia
Co zawiera cena:
• udział w szkoleniu (3 dni x 4h)
• dużo nowej wiedzy i wymiany doświadczeń
• odpowiedzi na Twoje pytania
• obszerne materiały szkoleniowe, które otrzymasz kurierem
Tylko 6 miejsc
Na moich szkoleniach stacjonarnych miejsc jest 12, ale w przypadku szkolenia online tylko 6. Mam nadzieję, że tak mała grupa da każdemu szansę zadania ważnych dla niego pytań. Daj mi znać, abym zarezerwowała jedno dla Ciebie.
Czekam na Twojego maila. Nie zapomnij napisać, czy czytasz mojego newslettera – dla czytelników przygotowałam zniżkę. Na newslettera możesz się zapisać tutaj i przy okazji dostaniesz ode mnie bezpłatnego ebooka o angażowaniu pracowników w komunikację wewnętrzną. W odpowiedzi na Twojego maila z chęcią udziału w szkoleniu podeślę Ci do wypełnienia krótki formularz. Gdy tylko go wypełnisz i odeślesz, koniec! Widzimy się już wkrótce na szkoleniu.
Liczba miejsc jest ograniczona
Tylko proszę, nie czekaj z zapisaniem się do ostatnich dni przed szkoleniem, kiedy na Facebooku bloga lub na moim LinkedInie zobaczysz komunikat, że zostały już ostanie miejsca. Najgorsze w mojej pracy to odpisywać Wam: przykro mi, ale nie ma już miejsc, zapraszam na kolejną edycję.
Zdobądź nową wiedzę
To co? Widzimy się wkrótce? Wpadnij na szkolenie pełne dyskusji o skutecznej komunikacji wewnętrznej w gronie praktyków takich jak Ty. Naucz się, jak zbudować strategię. Poznaj ciekawe przykłady działań firm. Wzmocnij swoją pewność w działaniu w obszarze komunikacji. I wymieniaj się doświadczeniami i wiedzą ze mną i innymi uczestnikami szkolenia.
Do zobaczenia! Napisz do mnie, aby zarezerwować miejsce dla siebie.
Sprawdź też moje inne szkolenia
Być może zainteresują Cię też inne moje szkolenia – otwarte, zamknięte w firmach, stacjonarnie i online oraz sesje 1:1. Szczegóły znajdziesz tutaj.
Grafiki: Przecinek.com; fot.: Katarzyna Wołyniak