Blog KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA OD KUCHNI

Szkolenie zamknięte: Jak zorganizować audyt komunikacji wewnętrznej

Podczas tego szkolenia będziemy wspólnie zgłębiać tajniki robienia badań wśród pracowników. To szkolenie poświęcone jest w całości organizacji audytu komunikacji wewnętrznej w firmie. Opowiadać będę o tym, jak zorganizować badanie jakościowe (wywiady indywidualne, grupy fokusowe, inne) i badanie jakościowe (ankiety drukowane i/lub papierowe). Zrealizowałam wiele takich badań, dlatego wiem, że to, czego uczę, sprawdza się, ponieważ sama na co dzień stosuję ten proces ze współpracy z firmami. Ich listę znajdziesz poniżej.

Zdradzę również, jak przeprowadzam desk research, czyli analizę narzędzi komunikacji – dla mnie to integralna część audytu. Podpowiem, jak zwiększyć frekwencję podczas badania i na co zwrócić uwagę, planując kampanię przed badaniem i po nim. Będzie też dużo podpowiedzi, jak ułożyć pytania i prowadzić każdy z modułów badania.

A do tego ćwiczenia, dyskusja i wymiana doświadczeń. Otrzymasz także obszerne materiały drukowane, które wyślę do Ciebie kurierem lub do paczkomatu, jeśli zdecydujesz się na opcję szkolenia online, zamiast tego na sali.

Dla kogo jest to szkolenie?
Dla zespołów komunikacji wewnętrznej lub zespołów projektowych, które stoją przed wyzwaniem zbadania stanu komunikacji wewnętrznej w ich firmie. Dla osób, które szukają odpowiedzi na poniże pytania:
•    jakie są metody diagnozowania komunikacji wewnętrznej?
•    czym różnią się PAPI, CAWI i IDI?
•    czym jest desk research i primary research?
•    dlaczego nie ma sensu przepytywać 100 pracowników w ramach badania jakościowego?
•    jak pytać pracowników podczas wywiadów jakościowych, by dowiedzieć się jak najwięcej?
•    jak podnieść frekwencję podczas badania ankietowego?
•    dlaczego metryczka w ankiecie powinna być na końcu?
•    dlaczego lepiej w skali odpowiedzi użyć „nie mam zdania” zamiast „nie wiem”?
•    jakich narzędzi użyć do analizy wyników?
•    jak odczytywać wyniki z badania i wyciągać na ich podstawie wnioski?
•    dlaczego ważne jest zorganizowanie kampanii informacyjnej po badaniu a nie tylko przed nim?

Program naszego spotkania:
1.    Diagnoza i ewaluacja komunikacji wewnętrznej
2.    Planowanie audytu komunikacji wewnętrznej:
•    przedmiot i zakres badania
•    wybór metod
•    czas badania
•    kampania przed i po badaniu
•    wybór wykonawcy
3.    Organizacja badania:
•    badanie jakościowe
•    badanie ilościowe
•    analiza narzędzi (desk research)
4.    Zakończenie badania:
•    wnioski z badania i raport
•    kampania po badaniu

Po szkoleniu będziesz wiedzieć:
•    jakie techniki warto zastosować, by zdiagnozować komunikację wewnętrzną w firmie
•    jak zorganizować wywiady indywidualne, grupowe i inne w ramach badania jakościowego
•    o co i jak pytać pracowników w wywiadach, a na co zwrócić uwagę podczas rozmów z kadrą kierowniczą
•    jak zorganizować badanie ilościowe w formie ankiet
•    jak układać pytania do ankiety i skąd wziąć pytania
•    kiedy wybrać ankiety drukowane
•    jakich narzędzi użyć do organizacji badania ankietowego
•    jak zwiększyć frekwencję
•    kiedy najlepiej zorganizować badanie
•    jak wyciągać wnioski z otrzymanych w badaniu wyników
•    jak opracować kampanię przed badaniem i co powinno być w kampanii po badaniu

Dla kogo jest to szkolenie:
•    dla osób, które odpowiadają za komunikację wewnętrzną w firmie
•    dla osób, które chcą pogłębić swoją wiedzę o badaniu komunikacji wewnętrznej
•    dla osób, które chcą samodzielnie przeprowadzić badanie wśród pracowników
•    dla osób, które chcą nauczyć się diagnozować komunikację wewnętrzną za pomocą audytu

Masz wątpliwości, czy to szkolenie jest dla Ciebie? Zadzwoń do mnie lub napisz maila teraz (kontakt).  

Kim jestem
Nazywam się Maja Biernacka. Jestem praktykiem komunikacji wewnętrznej. Komunikacją zajmuję się od 2002 r. Od 2015 r. prowadzę firmę bee DIFFERENT specjalizującą się w tym obszarze i piszę bloga Komunikacja wewnętrzna od kuchni. Wspieram firmy w usprawnianiu komunikacji wewnętrznej – szkolę, realizuję audyty, opracowuję strategie i pomagam wdrażać narzędzia. Wśród klientów mojej firmy są m.in. Volkswagen, Lidl, Sephora, Grupa LUX MED i Budimex. Więcej o mnie.

Moje audyty
W ciągu 8 lat prowadzenia mojej firmy zrealizowałam audyty komunikacji wewnętrznej dla poniższych firm:

Analizy narzędzi (desk research) w ramach audytów przeprowadziłam dla:

 

Sprawdź moje inne szkolenia
Być może zainteresują Cię też inne moje szkolenia – otwarte, zamknięte w firmach i kursy na platformie e-learningowej. Szczegóły znajdziesz tutaj.

Grafiki: Przecinek.com; fot. Kasia Wołyniak Foto