Blog KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA OD KUCHNI

Zgłoś swoje wydawnictwo w Konkursie Biuletynów Firmowych

Uwielbiam planować i wydawać gazety wewnętrzne i inne firmowe publikacje, dlatego nie mogłam nie odnotować tego wydarzenia. To już 17. edycja Konkursu Biuletynów Firmowych. Jak dotąd w konkursie wzięło udział prawie 1200  biuletynów i projektów multimedialnych zgłoszonych przez firmy i instytucje. Które wydawnictwa mają szanse na zwycięstwo? Podpytałam o to Tomasza Kościelnego, przewodniczącego jury i Dyrektora zarządzającego w agencji custom publishing Agape, która jest organizatorem konkursu.

 
Tomasz Kościelny, Dyrektor zarządzający Agape

Maja Biernacka: Które publikacje mają największe szanse na bycie zauważonymi przez jury?
Tomasz Kościelny: Największe szanse zawsze mają publikacje, które realizują dobrze swoje cele i stanowią odpowiedź na potrzeby czytelników, a zarazem są podane atrakcyjnie dziennikarsko, graficznie i mają przyjazną formę (drukowaną lub elektroniczną). Najlepsze publikacje to przede wszystkim te, które powstają z pasji i z pasją są tworzone.

MB: Co to znaczy dziś dobry, wewnętrzny biuletyn firmowy?
TK: Dobry biuletyn wewnętrzny dzisiaj to magazyn, który czerpie z siły słowa pisanego, zwłaszcza w formie drukowanej, ale zarazem uwzględnia realia współczesnego czytelnika, który jest bardziej wymagający. Taki biuletyn zawiera krótsze teksty, więcej grafik, sporo infografik. Więcej jest tekstów edukacyjnych, motywacyjnych niż stricte informacyjnych, które publikowane są w innych kanałach komunikacji firmowej.

MB: Jakie wskazówki miałby Pan dla osób odpowiedzialnych za firmowe publikacje wewnętrzne?
TK: Przede wszystkim warto pamiętać, że magazyn wewnętrzny jest jedynym z najskuteczniejszych kanałów komunikacji z pracownikami, a jego wartość w dobie mediów elektronicznych paradoksalnie jeszcze wzrosła. Dbałość o teksty, świetną grafikę i infografikę to podstawa. Magazyn warto łączyć z innymi narzędziami do komunikacji w firmie, zachęcać do interakcji z czytelnikami, rozszerzać wersję magazynu w kanałach elektronicznych, gdzie nie ogranicza nas miejsce, organizować konkursy itp. Dodatkowo dzisiaj możemy wykorzystywać smartfony do emisji materiałów wideo, które zamieszczamy w magazynie papierowym.

MB: Dobrze słyszeć, że nie tylko ja uważam, że wartość druku wciąż jest duża w wybranych grupach docelowych. A czy na przestrzeni lat widać zmianę proporcji zgłaszanych biuletynów drukowanych do elektronicznych? Jak miewa się obecne druk?
TK: W naszym Konkursie publikacje drukowane stanowią większość prac. W wielu firmach, gdzie pracownicy nie mają dostępu do komputerów, druk jest bardzo dobrym nośnikiem. Poza tym drukowane publikacje w dzisiejszym zalewie elektronicznych treści stanowią doskonały wyróżnik i łatwiej jest przekazać pewne treści za jego pośrednictwem. Oczywiście, gdy Konkurs startował publikacji elektronicznych nie było w ogóle, teraz są, ale mimo wszystko nie dominują.

MB: Dziękuję za rozmowę.

A poniżej jeszcze kilka informacji organizacyjnych.

Kategorie konkursowe
Swoje prace możecie zgłosić w 12 kategoriach:

Wydawnictwa drukowane:
• biuletyn wewnętrzny (dla pracowników)
• biuletyn zewnętrzny (dla klientów, partnerów, mediów)
• biuletyn instytucji
• projekt jednorazowy biuletynu (wydania specjalne biuletynu, dodatki do biuletynów)
• projekt jednorazowy korporacyjny (raporty roczne, raporty CSR, publikacje o firmie, publikacje jubileuszowe)

Wydawnictwa elektroniczne:
• biuletyn wewnętrzny (dla pracowników), formy: newsletter, html, intranet, pdf, flashbook/flipbook, newsletter mobilny, inne
• biuletyn zewnętrzny (dla klientów, partnerów, mediów), formy: newsletter, html, intranet, pdf, flashbook/flipbook, newsletter mobilny, inne
• biuletyn instytucji, formy: newsletter, html, intranet, pdf, flashbook/flipbook, newsletter mobilny, inne
• projekt jednorazowy biuletynu (wydania specjalne biuletynu, dodatki do biuletynów,
formy: html, pdf, flashbook/flipbook, inne
• projekt jednorazowy korporacyjny (raporty roczne, raporty CSR, publikacje o firmie, publikacje jubileuszowe), formy: html, pdf, flashbook/flipbook, inne
• projekt multimedialny wewnętrzny, formy: wideo korporacyjne, wideobiuletyn;
• projekt multimedialny zewnętrzny, formy: wideo korporacyjne, wideobiuletyn.

Terminy i zaproszenie
Termin nadsyłania zgłoszeń mija 7 lipca 2017 r. Udział w konkursie jest bezpłatny. Wyniki zostaną ogłoszone 10 października 2017. Jeśli macie dodatkowe pytania, zapraszam Was na stronę konkursu. A jak już wygracie, pochwalcie się efektami Waszej pracy na łamach bloga w ramach wpisu gościnnego lub wywiadu.

Więcej wpisów o gazetach wewnętrznych znajdziecie na moim blogu tutaj.

******

Sprawdźcie też:
Facebooka bloga,
• newsletter – raz w tygodniu nowy wpis z bloga w Waszych skrzynkach e-mailowych (zapisy – prawa kolumna bloga, sekcja newsletter),
szkolenia z komunikacji wewnętrznej – terminy najbliższych szkoleń.

Grafika i fot.: Agape