Oprócz szkoleń otwartych (sprawdźcie kalendarz kolejnych szkoleń) w swojej ofercie mam także szkolenie zamknięte dla firm ze skutecznego pisania. Prowadzę je dla osób, które komunikują się masowo z pracownikami, na co dzień wysyłając do nich komunikaty emailem, publikując w gazecie wewnętrznej czy w intranecie. Są to osoby zarówno z zespołów komunikacji, jak i osoby, które nie zajmują się pisaniem zawodowo i nigdy nie uczyły się, jak pisać takie komunikaty. Mogą to być np. osoby z działu IT, kard, finansów, BHP itp.
W ciągu 6 lat działania mojej firmy w szkoleniach otwartych i zamkniętych wzięło udział ponad 700 osób.
Temat szkolenia: Jak pisać skuteczniej w komunikacji wewnętrznej
Poziom szkolenia: podstawowy
Rodzaj szkolenia: zamknięte, w siedzibie klienta lub wskazanym przez niego miejscu
Liczba uczestników: max 12
Czas trwania: 1 dzień
Czy wiesz:
• jak pisać językiem korzyści?
• czym jest JA w komunikacji wewnętrznej?
• ile wynosi obecnie skupienie czytelnika na tekście?
• czym jest F w tekście?
• dlaczego ciekawy tytuł nie jest najlepszym rozwiązaniem?
• dlaczego teksty najpierw powinniśmy projektować, a dopiero potem pisać?
• jak projektować teksty do intranetu, wewnętrznej gazety, maila czy newslettera?
Jeśli szukasz odpowiedzi na te pytania, to zdecydowanie jest to szkolenie dla Ciebie.
Program:
1. Trendy w komunikowaniu słowem pisanym
2. Określanie profilu odbiorcy
3. Podstawowe zasady tworzenia tekstów (m.in. słowa kluczowe, język korzyści)
4. Struktura tekstu (odwrócona piramida):
• zasady konstruowania tytułów
• tworzenie poprawnych wprowadzeń (lead)
• elementy składowe rozwinięcia (body)
• zasady konstruowania zakończeń (wezwanie do działania)
5. Elementy wizualne – obrazowanie i uwiarygodnianie
6. Komunikowanie obszernych treści (raportów, regulaminów)
7. Zasady komunikacji emailowej
Program może ulec modyfikacji w zależności od oczekiwań zamawiającego.
Materiały szkoleniowe: uczestnicy otrzymują drukowane materiały z teorią i ćwiczeniami
Forma spotkania: spotkanie prowadzone w oparciu o prezentację; teoria, przykłady oraz liczne ćwiczenia, które mogą być dopasowane do sytuacji danej firmy
Dla kogo jest to szkolenie:
• dla osób, które odpowiadają za komunikację wewnętrzną w firmie
• dla osób, które komunikują się pisemnie z pracownikami (poprzez maila, w gazecie, intranecie, newsletterze itd.), ale nie pracują bezpośrednio w komunikacji wewnętrznej, czyli są np. z zespołów takich jak: HR, IT, prawny, kadry, produkcja, jakość, BHP itp.
• dla osób, które chcą zdobyć podstawową wiedzę o zasadach skutecznego tworzenia komunikatów skierowanych do pracowników
• dla osób zaczynających swoją przygodę z komunikacją wewnętrzną
Opinie o tym szkoleniu:
Prowadząca szkolenie:
Maja Biernacka – komunikacją zajmuję się od 2002 r. Jestem praktykiem komunikacji wewnętrznej. Od 2015 r. prowadzę firmę bee DIFFERENT specjalizującą się w tym obszarze i piszę bloga Komunikacja wewnętrzna od kuchni. Wspieram firmy w usprawnianiu komunikacji wewnętrznej – szkolę, realizuję audyty i projekty angażujące pracowników, opracowuję strategie i wdrażam narzędzia. Wśród klientów mojej firmy są m.in. Volkswagen, Lidl, Gatehouse UK i Bricomarche. Szkolę się w Polsce i za granicą, m.in. w brytyjskim Institute of Internal Communication. Więcej o mnie.
Cena: uzależniona od liczby uczestników i finalnej wersji programu
Współpraca: jeśli jesteście zainteresowani szczegółami, zapraszam do kontaktu – przygotuję ofertę wraz z wyceną (kontakt)
Projekty: sprawdź, w czym jeszcze mogę pomóć Twojej firmie (moja oferta)
Grafiki: MB; Przecinek.com