Blog KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA OD KUCHNI

Szkolenie zamknięte: Planowane działań komunikacji wewnętrznej

PLANOWANIE KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ

poznaj narzędzia do tworzenia skutecznych kampanii skierowanych do pracowników

Oprócz szkoleń otwartych w swojej ofercie mam także szkolenia zamknięte dla firm. Wśród nich jest jednodniowe szkolenie poświęcone planowaniu działań komunikacji wewnętrznej, podczas którego uczymy się budować skuteczne plany komunikacji dla wydarzeń i projektów firmowych, które wymagają zakomunikowania pracownikom. To szkolenie jest także dostępne w wersji szkolenia otwartego dla wszystkich chętnych (kalendarz bieżących szkoleń). 

W ciągu 5 lat działania mojej firmy przeszkoliłam ponad 560 osób.

Temat szkolenia: Planowanie działań komunikacji wewnętrznej

To szkolenie poświęcone są jednej z najważniejszych umiejętności specjalisty ds. komunikacji wewnętrznej – tworzeniu planów komunikacji dla firmowych wydarzeń i projektów. Kiedy ponad 10 lat temu rozpoczęłam swoją przygodę z komunikacją wewnętrzną, to właśnie ta umiejętność okazała się najbardziej pomocna w mojej pracy. Pracowałam wtedy w korporacji. Pamiętam, jakie wrażenie robiły moje plany komunikacji na osobach, które zgłaszały się do mnie, bym pomogła im dobrze zakomunikować ich projekt czy event.

Moje przygotowania
Gdy zaczęłam przygotowywać to szkolenie, uznałam, że warto byłoby je wzbogacić o doświadczenia zagraniczne. Pojechałam więc do Wielkiej Brytanii na szkolenie z planowania komunikacji organizowane przez tamtejszy Instytut Komunikacji Wewnętrznej (Institute of Internal Communication), którzy zrzesza specjalistów tego fachu nie tylko z Wielkiej Brytanii i prowadzi liczne działania edukacyjne. Wróciłam z nowymi pomysłami, którymi chciałabym podzielić się z Wami podczas tego szkolenia.

Tematyka szkolenia
Podczas szkolenia poznacie zasady budowania planów komunikacji dla wydarzeń, projektów i innych działań realizowanych w firmach. Dowiecie się, jak charakteryzować grupy docelowe, konstruować matryce grup docelowych i matryce narzędzi komunikacji wewnętrznej. Do tego przeanalizujemy kilka różnych szablonów do budowania planów komunikacji wewnętrznej. Będzie więc bardzo praktycznie! Wyjdziecie z gotowymi narzędziami do codziennej pracy w komunikacji wewnętrznej. W sumie pokażę Wam aż 10 szablonów do pracy. A po szkoleniu wszystkie szablony prześlę Wam w wersji elektronicznej, abyście mogli od razu na nich pracować.

Program szkolenia:
1. Elementy składowe planów komunikacji – omówienie ich elementów i dobrych praktyk
2. Zasady budowania person i matrycy odbiorców (audience matrix) – opracowanie charakterystyk grup docelowych planowanych działań komunikacyjnych
3. Konstruowanie matrycy narzędzi komunikacji wewnętrznej i jej wpływ na tworzenie planów komunikacji
4. Rodzaje planów komunikacji wewnętrznej i zasady ich tworzenia
5. Analiza przykładowych szablonów do konstruowania planów komunikacji wewnętrznej

W sumie analiza 10 szablonów, które przydadzą się Wam w codziennej pracy.

Będzie trochę niezbędnej teorii i dużo narzędzi do pracy, dzięki którym łatwiej będzie Wam planować komunikację wewnętrzną na co dzień. I wszystko przećwiczymy.

Na tym szkoleniu dowiecie się m.in.:
•    jak zidentyfikować i charakteryzować grupy docelowe – za pomocą person i matrycy odbiorców  
•    jak zbudować matrycę narzędzi komunikacji wewnętrznej i jak z nią pracować
•    jakie elementy powinien mieć dobry plan komunikacji
•    jak stworzyć różnego rodzaju plany komunikacji wewnętrznej

Liczba uczestników: max 12

Czas trwania: 1 dzień

Forma spotkania: spotkanie prowadzone w oparciu o prezentację; teoria, przykłady oraz ćwiczenia, które mogą być dopasowane do sytuacji danej firmy

Dodatkowe materiały: uczestnicy otrzymają drukowane materiały z teorią i 10 szablonami do tworzenia: person i matrycy odbiorców, szablon do tworzenia matrycy narzędzi i kilka szablonów do budowania planów komunikacji wewnętrznej. Gotowe rozwiązania do wykorzystania w codziennej pracy.

Dla kogo jest to szkolenie:
•    dla osób, które działają już w komunikacji wewnętrznej i które chcą poszerzyć swoją wiedzę o narzędziach niezbędnych do zarządzania komunikacją wewnętrzną
•    dla osób, które chcą udoskonalić swój warsztat pracy nad komunikacją wewnętrzną
•    dla osób, które do komunikacji wewnętrznej podchodzą w sposób strategiczny, planowany

Poziom szkolenia:
•    podstawowy

Prowadząca szkolenie:
Maja Biernacka – jestem praktykiem komunikacji wewnętrznej. Komunikacją zajmuję się od 2002 r., a od 2015 r. prowadzę własną firmę bee DIFFERENT specjalizującą się w komunikacji wewnętrznej i piszę bloga Komunikacja wewnętrzna od kuchni. Wspieram firmy w usprawnianiu komunikacji wewnętrznej – szkolę, realizuję audyty i projekty angażujące pracowników, opracowuję strategie i wdrażam narzędzia. Wśród klientów mojej firmy są m.in. Volkswagen, Lidl, Bricomarche i najlepsza agencja komunikacji wewnętrznej w Europie – Gatehouse. Szkolę się w Polsce i za granicą, m.in. w brytyjskim Institute of Internal Communication. Więcej o mnie.

Cena: uzależniona od liczby uczestników i finalnej wersji programu

Współpraca: jeśli jesteście zainteresowani szczegółami, zapraszam do kontaktu – przygotuję ofertę wraz z wyceną (kontakt)

Opinie o tym szkoleniu:

W dotychczasowych szkoleniach udział wzięli przedstawiciele m.in.:

Projekty: sprawdź, w czym jeszcze mogę pomóć Twojej firmie (moja oferta)

Grafiki: MB; Przecinek.com

Grafiki: Przecinek.com; MB