… i dobrze mi z tym. Tak, tak, końcówka kwietnia i początek maja to ja w firmie kurierskiej. A właściwie przy paczkomacie. Jak na dyżurze. Tak się czuję, bo jestem tam średnio co drugi dzień. A to za sprawą mojego nowego projektu, o którym poniżej.
Ci, którzy czytują mnie regularnie, wiedzą, o czym będzie ten wpis. Dla nowych czytelników wspomnę tylko, że we wpisach z serii stan umysłu dzielę się kulisami pracy konsultanta komunikacji wewnętrznej.
Ostatnie tygodnie w mojej bee DIFFERENT
Dzieje się sporo, bardzo dużo. 3 audyty komunikacji wewnętrznej w toku, w tym 1 już skończony, no prawie, bo jeszcze raport czeka na stworzenie. Zaraz po nim ruszam z zespołem do wypracowywania strategii. Do ostatniej, którą oddałam innemu klientowi, nie miał żadnych zastrzeżeń i poprawek! Juhu!
Jeśli bylibyście zainteresowani audytem, to obecnie przyjmuję zapisy na wrzesień i dalej. Więcej o audytach ze mną w moim sklepiku na półce audyt tutaj.
Przygotowuję też dla Was nowe narzędzie w postaci matrycy – będzie do pobrania bezpłatnie lada moment dla osób zapisanych do mojego newslettera, dlatego polecam się tam dodać. Do tej matrycy będą 3 artykuły. Grafika już jest.
Przy okazji, gdy zapiszecie się teraz na newsletter, otrzymacie bezpłatny 23-stronicowy ebook o 100 narzędziach do pracy w komunikacji. Zapisać można się tutaj.
Pod koniec kwietnia miał też miejsce webinar Łukasza Potrzebki z IT Dev, któremu mocno kibicuję. Łukasz zaplanował już kolejne webinary – zapisać możecie się tutaj. Wszystkie dotyczą intranetu, dlatego jeśli odpowiadacie za takie narzędzie – sprawdźcie.
Nowości w pszczelarskim sklepie
W ostatnich tygodniach na sklepowe półki w moim pszczelarskim sklepie trafiły 2 nowe produkty. Pierwszy z nich to kurs na platformie. Nagrałam dla Was 100 lekcji wideo! To odpowiednik mojego jednodniowego szkolenia na sali z planowania (w pandemii na Teamsach trwa 2 dni po 4h). Zapisy na kurs na platformie są TYLKO do 7 maja i to koniec. Zamykam okienko sprzedażowe. Program kursu i inne informacje są tutaj.
Dziękuję tym z Was, którzy już się zapisali. I tym, którzy już przesłali pierwsze prace domowe! Tak, tak, osobiście je sprawdzam. I… tu pojawiają się paczkomaty i mój dodatkowy etat. OMG, jestem przy nich non stop, ponieważ materiały drukowane do tego kursu wysyłam do Was kurierem lub do paczkomatu. Program kursu jest taki sam, jak na szkoleniu, materiały drukowane też te same. Nadaję je w pobliskim paczkomacie. I jest tego tyle, że jestem tak zakręcona, że raz nawet zdarzyło mi się pójść nadać paczki do Was i nie odebrałam tej, która czekała w paczkomacie na mnie z sukienką w środku! Od Ryba jestem inna – dziewczyny sprawdźcie – śpiochy i sukienki są genialne.
Poza tym moje home office zmieniło się w pocztę, wszędzie pełno naklejek z listami przewozowymi, kopertami i kupiłam też „trochę” foli bąbelkowej. Trochę! Dużo! Nie mam, gdzie tego trzymać.
I tu słyszę w głowie głos mojego coacha: a dlaczego Ty robisz to sama? Tak, wiem, powinnam takie rzeczy delegować, ale dla mnie takie odmóżdżające zadania są uspokajające. Miła odmiana dla strategii, audytów i analizy Waszych narzędzi komunikacji wewnętrznej. Ale zgadzam się z nim i w kolejnym kroku będę to automatyzować jeszcze bardziej i delegować.
Powiem Wam, że ten kurs na platformie spędzał mi sen z powiek. To ogromna machina. Zanim zaczęłam go tworzyć, słyszałam, że nagranie wideo jest najprostsze. Bardzo się dziwiłam, jak to możliwie, bo dla mnie to trudne. No więc, teraz miesiące później, zgadzam się z tym stwierdzeniem. Nagrania były długie, ale… machina wokół tego to dopiero jest wyzwanie. Platforma, zautomatyzowanie procesów, aby faktura, logowanie i inne rzeczy pofrunęły do Was automatycznie, księgowość, kwestie prawne, RODO, techniczne. Aaaaaaaaaaaaa! Przybyło mi sporo siwych włosów – ale spoko, umówiłam się do fryzjera na przyszły tydzień, bo w końcu w Poznaniu ich otworzyli.
I mimo że miałam duże wsparcie od kilku firm, które pomagały mi w tym wielkim przedsięwzięciu, było ciężko. Tym bardziej cieszę się, że platforma działa i w magiczny sposób, gdy zapłacicie online, otrzymujecie mailem fakturę, dostęp do kursu i maila powitalnego ode mnie. Ale jeśli potrzebujecie proformę, nie martwcie się, na to też przewidziałam formularz.
A tu możecie podejrzeć, jak kurs wygląda od środka. Moduły z lekcjami i niżej przykładowe nagranie wideo (prezentacja i podgląd na mnie; tak wyglądają prawie wszystkie lekcje):
A tu jeszcze kulisy nagrań. Ręczniczek pod komputerem to nie przypadek. Był konieczny, aby komputer nie robił przesterów. Nie pytacie, dlaczego, bo nie wiem – ważne, że działało.
Podziękowania za wsparcie
W tym miejscu chciałabym bardzo podziękować osobie, którą pewnie kojarzycie z internetów – to Miro Burn (na foto poniżej), ojciec polskich kursów online, który uczył mnie na swoim kursie online (!), jak takie kursy robić. Zaoszczędziłam dzięki niemu wiele godzin pracy i przyspieszyłam i tak długi proces. Drugą osobą jest Wojtek z firmy Mirka, z Akademia.pl, z Fabryki kursów, który odpowiadał na moje pytania i podpowiadał, co i jak – dzięki Wojtek.
Duże wsparcie otrzymałam też od twórców platformy WP IDEA, którzy odpowiedzieli na 1560 moich pytań. Oni to mają cierpliwość w tym biurze obsługi klienta! Za spinanie z moją stroną całości, formularze i inne cuda odpowiadał Pan Radek z Netmachina (dziękuję!), z którym współpracuję od lat, a całą oprawę graficzną zrobili Piotr i Krzysztof ze studia graficznego Przecinek (dzięki chłopaki, wyszło super!). BARDZO Wam dziękuję. Bez Was nie byłoby tego kursu.
A propos Mirka, to kolejnym kursem, który chcę przejść u niego, jest Szkoła budowania firmy. Rozważam też Szkołę bloga. A jeśli myślicie o własnym kursie, to polecam Wam Fabrykę kursów Mirka.
Kolejne nowości
Mam też dla Was kolejną nowość. Nowe szkolenie na Teamsach, bo wirus wciąż szaleje. To audyt komunikacji wewnętrznej. Będę tam opowiadała o tym, jak zrobić wewnętrzne badanie i zdiagnozować komunikację wewnętrzną. Będzie o primary i secondary data, desk research, podnoszeniu frekwencji, narzędziach do ankietowania i zasadach, jak tworzyć pytania, a potem analizować wyniki. CAWI, PAPI i IDI też będą. Zainteresowani? Szczegóły są tutaj. Najbliższa edycja już na początku lipca.
A geneza tego szkolenia jest przypadkowa. Chciałam je zrobić już dawno temu, ale czasu jak zwykle mało i tu nagle pojawia się pewna firma, z którą już współpracowałam i Mirka rzuca mi wyzwanie: naucz nas, jak robić badania! No i się zgodziłam. Szkolenie zrobione, ocenione dobrze, więc teraz ruszam z nim w wersji otwartej dla Was. BTW, taką samą genezę ma szkolenie z pisania w komunikacji wewnętrznej. Fajne przypadki!
I już dziś mogę Wam powiedzieć, że będzie kolejna nowość – kolejny kurs na platformie. Dam znać, które szkolenie przeniosę na platformę vod, gdy tylko będę bliżej wypuszczenia jej w świat. To digitalizowanie szkoleń jest w konkretnym celu, ale na razie zachowam to jeszcze w tajemnicy.
Ja też się szkolę!
W kwietniu wzięłam też udział w kolejnym szkoleniu. Tym razem u Darii z BardzoHR. Bardzo ciekawe i inspirujące, bardzo narzędziowe, jak to w BardzoHR. Było o kulturze organizacyjnej i wartościach. Widzę, że na czerwcowe szkolenie u Darii nie ma już miejsc, ale śledźcie jej social media, jeśli ten temat Was interesuje. Na pewno będą kolejne edycje. Tu jest harmonogram szkoleń u Darii.
Dostałam też od Wydawnictwa Studio EMKA najnowszą książkę Miki Brzezinski „Osiągnij to!”. Pani Klaro, dziękuję!
Prywatnie
A prywatnie Wam powiem, że nieśmiało planuję wakacje z nadzieją, że będzie można wypoczywać w miarę normalnie poza Polską. Rozważam Wyspy Owcze lub Hebrydowe.
Polecam też Wam 2 super firmy, oba oskarowe, które widziałam ostatnio. „The Father” z Olivią Colman i Anthonym Hopkinsem, których uwielbiam. Film świetnie pokazuje, jak widzi świat osoba chora na demencję. A drugi to „Nomadland” o życiu w ciągłej podróży bez domu.
Przesyłam Wam na koniec trochę wiosny z Arboretum Kórnickiego koło Poznania. Dużo spaceruję w czasie tej pandemii.
To tyle ode mnie. Dziękuję, że czytacie bloga, że zasypujcie mnie pracą, że tak chętnie kupujecie mój nowy kurs z planowania.
Trzymajcie się ciepło! Pozdrawiam!
Maja
******
Sprawdźcie też:
• Facebooka bloga @blogkwok, LinkedIn (zapraszam do sieci kontaktów) i na Twittera @maja_biernacka
• szkolenia otwarte z komunikacji wewnętrznej (także online)
• newsletter – zapisz się tutaj i odbierz bezpłatnego ebooka
Zdjęcie główne: Gratisography.com