Wszystkie terminy szkoleń -> sprawdź kalendarz.
Planowanie komunikacji to jedna z najważniejszych kompetencji
To szkolenie poświęcone są jednej z najważniejszych umiejętności specjalisty ds. komunikacji wewnętrznej – tworzeniu planów komunikacji dla firmowych wydarzeń i projektów.
Kiedy ponad 10 lat temu rozpoczęłam swoją przygodę z komunikacją wewnętrzną, to właśnie ta umiejętność okazała się najbardziej pomocna w mojej pracy. Pracowałam wtedy w korporacji. Pamiętam, jakie wrażenie robiły moje plany komunikacji na osobach, które zgłaszały się do mnie, bym pomogła im dobrze zakomunikować ich projekt czy event. Nauczyłam się budować plany na szkoleniu. Teraz to ja uczę, jak je budować.
Moje przygotowania
Gdy zaczęłam przygotowywać to szkolenie, uznałam, że warto byłoby je wzbogacić o doświadczenia zagraniczne. Pojechałam więc do Wielkiej Brytanii na szkolenie z planowania komunikacji organizowane przez tamtejszy Instytut Komunikacji Wewnętrznej (Institute of Internal Communication), którzy zrzesza specjalistów tego fachu nie tylko z Wielkiej Brytanii i prowadzi liczne działania edukacyjne. Wróciłam z nowymi pomysłami, którymi chciałabym podzielić się z Wami podczas tego szkolenia. Odbywa się one w Warszawie i Poznaniu.
W przeciwieństwie do mojego dwudniowego szkolenia z budowania strategii komunikacji wewnętrznej (więcej informacji o tym szkoleniu znajdziecie tutaj), to spotkanie będzie jednodniowe z jeszcze większą liczbą ćwiczeń. Ale i tu ćwiczenia są skonstruowane tak, aby przy ich realizacji bazować na sytuacji Waszych firm, a wypracowane rozwiązania mogły być od razu wykorzystane w Waszych organizacjach.
Tematyka szkolenia
Podczas szkolenia poznacie zasady budowania planów komunikacji dla wydarzeń, projektów i innych działań realizowanych w firmach. Dowiecie się, jak charakteryzować grupy docelowe, konstruować matryce grup docelowych i matryce narzędzi komunikacji wewnętrznej. Do tego przeanalizujemy kilka różnych szablonów do budowania planów komunikacji wewnętrznej. Będzie więc bardzo praktycznie! Wyjdziecie z gotowymi narzędziami do codziennej pracy w komunikacji wewnętrznej. W sumie pokażę Wam aż 10 szablonów do pracy. A po szkoleniu wszystkie szablony prześlę Wam w wersji elektronicznej, abyście mogli od razu na nich pracować.
Program szkolenia:
1. Elementy składowe planów komunikacji – omówienie ich elementów i dobrych praktyk
2. Zasady budowania person i matrycy odbiorców (audience matrix) – opracowanie charakterystyk grup docelowych planowanych działań komunikacyjnych
3. Konstruowanie matrycy narzędzi komunikacji wewnętrznej i jej wpływ na tworzenie planów komunikacji
4. Rodzaje planów komunikacji wewnętrznej i zasady ich tworzenia
5. Analiza przykładowych szablonów do konstruowania planów komunikacji wewnętrznej
W sumie analiza 10 szablonów, które przydadzą się Wam w codziennej pracy.
Będzie trochę niezbędnej teorii i dużo narzędzi do pracy, dzięki którym łatwiej będzie Wam planować komunikację wewnętrzną na co dzień. I wszystko przećwiczymy.
Na tym szkoleniu dowiecie się m.in.:
• jak zidentyfikować i charakteryzować grupy docelowe – za pomocą person i matrycy odbiorców
• jak zbudować matrycę narzędzi komunikacji wewnętrznej i jak z nią pracować
• jakie elementy powinien mieć dobry plan komunikacji
• jak stworzyć różnego rodzaju plany komunikacji wewnętrznej
Forma spotkania: szkolenie z ćwiczeniami, wykład, dyskusje uczestników, wymiana doświadczeń i pomysłów
Dodatkowe materiały: uczestnicy otrzymają drukowane materiały z teorią i 10 szablonami do tworzenia: person i matrycy odbiorców, szablon do tworzenia matrycy narzędzi i kilka szablonów do budowania planów komunikacji wewnętrznej. Gotowe rozwiązania do wykorzystania w codziennej pracy.
Dla kogo jest to szkolenie:
• dla osób, które działają już w komunikacji wewnętrznej i które chcą poszerzyć swoją wiedzę o narzędziach niezbędnych do zarządzania komunikacją wewnętrzną
• dla osób, które chcą udoskonalić swój warsztat pracy nad komunikacją wewnętrzną
• dla osób, które do komunikacji wewnętrznej podchodzą w sposób strategiczny, planowany
Poziom szkolenia:
• podstawowy
Czy to szkolenie jest dla Ciebie?
Jeśli zaczynacie swoją przygodę z komunikacją wewnętrzną, w pierwszej kolejności polecam Wam moje szkolenie z budowania strategii – przechodzimy tam przez wszystkie najważniejsze zagadnienia dotyczące komunikacji wewnętrznej (sprawdźcie program). Z kolei podczas szkolenia z planowania bazujemy już na Waszej wiedzy i doświadczeniu. Różnice między strategią a planem przedstawiłam też na specjalnej grafice – zobaczcie różnice.
Prowadząca szkolenie:
Maja Biernacka – jestem praktykiem komunikacji wewnętrznej. Komunikacją zajmuję się od 2002 r., a od 2015 r. prowadzę własną firmę bee DIFFERENT specjalizującą się w komunikacji wewnętrznej i piszę bloga Komunikacja wewnętrzna od kuchni. Wspieram firmy w usprawnianiu komunikacji wewnętrznej – szkolę, realizuję audyty i projekty angażujące pracowników, opracowuję strategie i wdrażam narzędzia. Wśród klientów mojej firmy są m.in. Volkswagen, Lidl, Bricomarche i najlepsza agencja komunikacji wewnętrznej w Europie – Gatehouse. Szkolę się w Polsce i za granicą, m.in. w brytyjskim Institute of Internal Communication. Więcej o mnie.
Opinie o tym szkoleniu:
W dotychczasowych szkoleniach udział wzięli przedstawiciele m.in.:
SZKOLENIE – Poznań (edycja 5.)
Prowadząca: Maja Biernacka (więcej o mnie)
Termin: 20 lutego 2019 (środa)
Czas trwania: od godz. 9:00 do ok. 17 (z przerwami)
Miejsce: Poznań, Biurowiec Delta, ul. Towarowa 35
Liczba uczestników: 12
Zapisy i pytania: zapisy prowadzone są drogą emailową – KONTAKT
To szkolenie odbywa się także w Warszawie. Sprawdźcie aktualny kalendarz szkoleń.
Inne szkolenia:
Pozostałe szkolenia otwarte: sprawdź miejsca i terminy
Szkolenia zamknięte i sesje indywidualne: więcej informacji
Grafiki: Przecinek.com; MB