Gdy zaczęłam przygotowywać to szkolenie, uznałam, że warto byłoby je wzbogacić o doświadczenia zagraniczne. Pojechałam więc do Wielkiej Brytanii na szkolenie z planowania komunikacji organizowane przez tamtejszy Instytut Komunikacji Wewnętrznej (Institute of Internal Communication), którzy zrzesza specjalistów tego fachu nie tylko z Wielkiej Brytanii i prowadzi liczne działania edukacyjne.
Wróciłam z nowymi pomysłami, którymi chciałabym podzielić się z Wami podczas nowego szkolenia, a właściwie warsztatów. Odbędą się one w Warszawie i Poznaniu. Terminy są tutaj.
W przeciwieństwie do mojego dwudniowego szkolenia z budowania strategii komunikacji wewnętrznej (więcej informacji o tym szkoleniu znajdziecie tutaj), to spotkanie będzie w formie warsztatów. Ale i tu ćwiczenia są skonstruowane tak, aby przy ich realizacji bazować na sytuacji Waszych firm, a wypracowane rozwiązania mogły być od razu wykorzystane w Waszych organizacjach.
Tematyka warsztatów
Podczas warsztatów poznacie zasady budowania planów komunikacji dla wydarzeń, projektów i innych działań realizowanych w firmach. Dowiecie się, jak charakteryzować grupy docelowe, konstruować matryce grup docelowych i matryce narzędzi komunikacji wewnętrznej. Do tego przeanalizujemy kilka różnych szablonów do budowania planów komunikacji wewnętrznej. Będzie więc bardzo praktycznie! Wyjdziecie z gotowymi narzędziami do codziennej pracy w komunikacji wewnętrznej. A po warsztatach wszystkie szablony prześlę Wam w wersji elektronicznej, abyście mogli od razu na nich pracować.
Program warsztatów:
1. Zalety planowania w komunikacji wewnętrznej
2. Elementy składowe planów komunikacji
3. Budowanie person i matrycy odbiorców (audience matrix) – opracowywanie charakterystyk grup docelowych planowanych działań komunikacyjnych
4. Konstruowanie matrycy narzędzi komunikacji wewnętrznej
5. Rodzaje planów i zasady ich tworzenia
6. Analiza przykładowych szablonów do konstruowania planów komunikacji wewnętrznej
Będzie trochę niezbędnej teorii i dużo narzędzi do pracy, dzięki którym łatwiej będzie Wam planować komunikację wewnętrzną na co dzień. I wszystko przećwiczymy.
Na tych warsztatach dowiecie się m.in.:
• jak zidentyfikować i charakteryzować grupy docelowe – za pomocą person i matrycy odbiorców
• jak zbudować matrycę narzędzi komunikacji wewnętrznej i jak z nią pracować
• jakie elementy powinien mieć dobry plan komunikacji
• jak stworzyć różnego rodzaju plany komunikacji wewnętrznej
Forma spotkania: warsztaty z ćwiczeniami, wykład, dyskusje uczestników, wymiana doświadczeń i pomysłów
Dodatkowe materiały: uczestnicy otrzymają drukowane materiały z teorią i szablonami do tworzenia person i matrycy odbiorców, szablon do tworzenia matrycy narzędzi i kilka szablonów do budowania planów komunikacji wewnętrznej. Gotowe rozwiązania do wykorzystania w codziennej pracy.
Dla kogo są te warsztaty:
• dla osób, które działają już w komunikacji wewnętrznej i które chcą poszerzyć swoją wiedzę o narzędziach niezbędnych do zarządzania komunikacją wewnętrzną
• dla osób, które chcą udoskonalić swój warsztat pracy nad komunikacją wewnętrzną
• dla osób, które do komunikacji wewnętrznej podchodzą w sposób strategiczny, planowany
Poziom warsztatów:
• podstawowy i średnio zaawansowany
Czy te warsztaty są dla Ciebie?
Jeśli zaczynacie swoją przygodę z komunikacją wewnętrzną, w pierwszej kolejności polecam Wam moje szkolenie z budowania strategii – przechodzimy tam przez wszystkie najważniejsze zagadnienia dotyczące komunikacji wewnętrznej (sprawdźcie program). Z kolei podczas warsztatów z planowania bazujemy już na Waszej wiedzy i doświadczeniu.
Prowadząca warsztaty:
Maja Biernacka – jestem praktykiem komunikacji wewnętrznej. Komunikacją zajmuję się od 2002 r., a od 2015 r. prowadzę własną firmę bee DIFFERENT specjalizującą się w komunikacji wewnętrznej i piszę bloga Komunikacja wewnętrzna od kuchni. Wspieram firmy w usprawnianiu komunikacji wewnętrznej – szkolę, realizuję audyty i projekty angażujące pracowników, opracowuję strategie i wdrażam narzędzia. Wśród klientów mojej firmy są m.in. Volkswagen, Lidl, Bricomarche i najlepsza agencja komunikacji wewnętrznej w Europie – Gatehouse. Szkolę się w Polsce i za granicą, m.in. w brytyjskim Institute of Internal Communication. Więcej o mnie.
Opinie o innych szkoleniach, które miałam przyjemność prowadzić:
W dotychczasowych szkoleniach, które prowadziłam, udział wzięli przedstawiciele m.in.:
WARSZTATY – WARSZAWA (edycja 1) >> brak miejsc <<
Prowadząca: Maja Biernacka (więcej o mnie)
Termin: 25 kwietnia 2018 (środa)
Czas trwania: od godz. 9:00 do ok. 17 (z przerwami)
Miejsce: Warszawa, Millennium Plaza, Al. Jerozolimskie 123a
Liczba uczestników: 10
Te warsztaty odbędą się także w Poznaniu 15 maja 2018 (więcej informacji) i 3 lipca 2018 w Warszawie (więcej informacji).
Co zawiera cena:
• udział w warsztatach (1 dzień)
• obszerne drukowane materiały
• szablony do konstruowania matryc narzędzi, grup docelowych i planów komunikacji wewnętrznej (także w wersji elektronicznej)
• lunch i przerwy kawowe
• nowa dawka wiedzy i wymiana doświadczeń
Zapisy i pytania: zapisy prowadzone są drogą emailową – kontakt
Inne szkolenia:
Pozostałe szkolenia otwarte: sprawdźcie miejsca i terminy
Szkolenia zamknięte i sesje indywidualne: więcej informacji
Grafiki: Przecinek.com: MB