JAK OPRACOWAĆ STRATEGIĘ KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ
Oprócz szkoleń otwartych w swojej ofercie mam także szkolenia zamknięte dla firm. Wśród nich jest dwudniowe szkolenie poświęcone budowaniu strategii komunikacji wewnętrznej, podczas którego możemy dodatkowo zacząć budować strategię dla danej firmy. To szkolenie jest także dostępne w wersji szkolenia otwartego dla wszystkich chętnych (kalendarz bieżących szkoleń).
W ciągu 8 lat działania mojej firmy przeszkoliłam ponad 1000 osób.
Temat szkolenia: Budowanie strategii komunikacji wewnętrznej
Podczas szkolenia przejdziemy przez wszystkie poniższe szczeble drabiny strategii komunikacji wewnętrznej:
Poziom: dla początkujących i średnio zaawansowanych
Dla kogo jest to szkolenie:
• dla zespołów komunikacji wewnętrznej lub zespołów projektowych, które stoją przed zadaniem zbudowania strategii komunikacji wewnętrznej
• dla osób rozpoczynających swoją przygodę z komunikacją wewnętrzną i poszukujących wiedzy i wskazówek, jak zarządzać komunikacją w firmie
• dla specjalistów komunikacji wewnętrznej, którzy stoją przed wyzwaniem zbudowania strategii
• dla osób odpowiadających za komunikację wewnętrzną, które chcą poszerzyć wiedzę i szukają nowych inspiracji
Plan szkolenia:
1. Wprowadzenie do komunikacji wewnętrznej
2. Etapy budowania strategii komunikacji wewnętrznej w firmie (diagnoza, planowanie, realizacja, ewaluacja)
3. Diagnoza – organizacja audytu komunikacji wewnętrznej i charakterystyka grup docelowych (tworzenie person)
4. Planowanie strategii – wybór i definiowanie celów komunikacji
5. Realizacja – dobór narzędzi komunikacji wewnętrznej i sposoby angażowania w nie pracowników (m.in. gazeta, intranet, portal społecznościowy, ambasador projektu, skrzynka pytań, podręcznik dla pracownika)
6. Realizacja – formy budowania wewnętrznego wizerunku firmy (przy użyciu m.in. storytellingu, marketingu szeptanego i wirusowego)
7. Ewaluacja – sposoby mierzenia skuteczności i efektywności działań komunikacyjnych
Program może ulec modyfikacji w zależności od oczekiwań zamawiającego.
Forma spotkania: spotkanie prowadzone w oparciu o prezentację; teoria, przykłady oraz liczne ćwiczenia, które mogą być dopasowane do sytuacji danej firmy
Liczba uczestników: max 12
Czas trwania: szkolenie - 2 dni; jeśli połączone z warsztatami, na których wypracowujemy strategię komunikacji wewnętrznej - 3 dni
Materiały szkoleniowe: uczestnicy otrzymują drukowane materiały z teorią i ćwiczeniami. Przywożę też wiele gazet wewnętrznych i podręczników dla pracowników do pooglądania i zainspirowania się tym, jak robią to inne firmy.
Po szkoleniu uczestnicy będą wiedzieć:
• jak przeprowadzić audyt komunikacji wewnętrznej
• które narzędzia komunikacji wewnętrznej wykorzystać do skutecznego realizowania celów komunikacji wewnętrznej w firmie
• jak w interesujący sposób przekazywać informacje pracownikom
• jak włączać pracowników w komunikację wewnętrzną, by byli jej twórcami
• jak zmierzyć efekty działań komunikacyjnych
• jak zbudować strategię komunikacji wewnętrznej (otrzymasz szablon do budowania strategii)
Prowadząca szkolenie:
Maja Biernacka – komunikacją zajmuję się od 2002 r. Jestem praktykiem komunikacji wewnętrznej. Od 2015 r. prowadzę firmę bee DIFFERENT specjalizującą się w tym obszarze i piszę bloga Komunikacja wewnętrzna od kuchni. Wspieram firmy w usprawnianiu komunikacji wewnętrznej – szkolę, realizuję audyty i projekty angażujące pracowników, opracowuję strategie i wdrażam narzędzia. Wśród klientów mojej firmy są m.in. Volkswagen, Lidl, Gatehouse UK i Bricomarche. Szkolę się w Polsce i za granicą, m.in. w brytyjskim Institute of Internal Communication. Więcej o mnie.
Cena: uzależniona od liczby uczestników i finalnej wersji programu
Współpraca: jeśli jesteście zainteresowani szczegółami, zapraszam do kontaktu – przygotuję ofertę wraz z wyceną (kontakt)
Opinie o tym szkoleniu:
W dotychczasowych szkoleniach udział wzięli przedstawiciele m.in.:
Projekty: sprawdź, w czym jeszcze mogę pomóć Twojej firmie (moja oferta)
Grafiki: MB; Przecinek.com