Blog KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA OD KUCHNI

Intranet i aplikacje dla pracowników – gdzie szukać inspiracji i przykładów

Dostałam maila od Dominiki z prośbą o podpowiedzi, gdzie może szukać inspiracji, aby skuteczniej prowadzić firmowy intranet i wewnętrzną aplikację dla pracowników. Zaczęłam jej odpisywać, ale że pomysłów miałam sporo, stwierdziłam, że podzielę się tymi informacjami z Wami.

Gdzie szukałabym inspiracji i podpowiedzi o dobrych rozwiązaniach digital workplace?

1.    IntraTeam. Poznajcie moi duńskich kolegów i ich działania. Organizują konferencje w Kopenhadze i Sztokholmie, które bardzo polecam, ponieważ są merytoryczne i z dobrymi przykładami. Byłam kilkakrotnie, więc sprawdziłam to osobiście. Zespół Kurta organizuje też szkolenia, webinary, wydaje cotygodniowego newslettera z przeglądem ciekawych artykułów. Mają też społeczność, gdzie możecie dołączyć i dyskutować, wymieniać się doświadczeniami. IntraTeam oferuje też bezpłatną i płatną ocenę intranetu.

Linki do przejrzenia:
•    konferencje i webinary
•    newsletter: można zapisać się w prawym dolnym rogu; fragment jest na powyższej grafice
•    społeczność
•    grupy networkingowe (grafika poniżej)
•    bezpłatny benchmark internetu

2.    Simply Communicate. To londyńska firma specjalizującą się w komunikacji wewnętrznej. Organizują konferencje, webinary, mają też społeczność, gdzie możecie dyskutować i wymieniać się wiedzą i doświadczeniami z ludźmi z całego świata.  

Link do przejrzenia:
•    konferencje i webinary
•    społeczność (grafika powyżej)

3.    Konferencje i szkolenia dot. digital workplace organizowane w USA i UK. Szczególnie polecam Wam sprawdzić te organizowane przez Chartered Institute of PR i Institute of Internal Communication w UK, które zrzeszają profesjonalistów od komunikacji.. Bogata ofertę szkoleń i kursów online ma też Rachel Miller z All Things IC.

Linki do sprawdzenie:
•    Międzynarodowe stowarzyszenia komunikacji wewnętrznej i PR (grafika powyżej)
•    kursy i szkolenia Rachel Miller

4.    Raporty pokonkursowe. Odwiedźcie też strony 2 ważnych, branżowych konkursu Nielsena w USA czy Step Two w Australii. Poczytajcie ich casy na blogu. Możecie też kupić raporty, które te firmy wydają po konkursach na najlepsze rozwiązania digitalowe – królują tam intranety i aplikacje dla pracowników. Jest tam wiele przykładów i podpowiedzi.

Linki do sprawdzenia:
•    Nielsen Norman Group
•    StepTwo konkurs
•    StepTwo raporty płatne i bezpłatne materiały (grafika powyżej)

5.    Irlandzka agencja Poppulo. Mają super webinary, na które zapraszają specjalistów z całego  świata. Odwiedźcie też ich bloga. Polecam również ich bezpłatne i bardzo merytoryczne konferencje.

Linki do przeklikania:
•    konferencje
•    webinary (grafika powyżej)
•    blog

6.    Książka Ideo o intranetach napisana przez praktyków. Merytorycznie, od strony twórców intranetów, z przykładami.  

Linki do analizy:
•    Bezpłatny ebook o intranetach od Ideo
•    Intranet. Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji – recenzja książki

7.    Pamiętajcie, że intranet czy aplikacje to część komunikacji wewnętrznej. Poszerzajcie swoją wiedzę w tym temacie, aby potem przełożyć ją na Wasze działania w intranecie czy w wewnętrznej aplikacji. Komunikacja wewnętrzna to nie intranet czy aplikacja. Intranet czy aplikacja to nasze środki do realizacji większych celów, jakie ma komunikacja wewnętrzna. Polecam zacząć od moich szkoleń. Biorąc pod uwagę to, ile osób już przez nie przeszło – w ciągu 7 lat działania mojej firmy to już ok. 1000 osób i biorąc pod uwagę to, ilu z Was wraca na kolejne moje szkolenia, ile firm zamawia szkolenia w formie zamkniętej po tym, jak ich pracownik był na szkoleniu otwartym, wnioskuję nieskromnie, że są naprawdę wartościowe.

I od razu odniosę się do pytania o studia podyplomowe nt. komunikacji wewnętrznej, ponieważ często mnie o to pytacie. Nie słyszałam o takich w Polsce.

Linki do sprawdzenia:
•    moje szkolenia
•    moje kursy w formie nagranych wideo (odpowiedniki szkoleń)

8.    Poszukajcie też grup dyskusyjnych (raczej będą po angielsku) na LinkedIn. Z pewnością są takie, gdzie znajdziecie podpowiedzi dla siebie dot. digital workplace.

Link do sprawdzenia:
•    grupy o intranetach na LinkedIn (grafika poniżej)

Jak widzicie miejsc jest sporo. Bezpłatnych i wartościowych treści w intranecie jest mnóstwo. Trzeba tylko przyczepić się 1, max 2 źródeł i czytać je regularnie. Także opcje płatne mogą być bardzo pomocne, jeśli możecie sobie na nie pozwolić.

I do zapamiętana na koniec: jeśli chcesz skutecznie prowadzić narzędzia komunikacji wewnętrznej w firmie, zrozum najpierw mechanizmy działania komunikacji wewnętrznej. Narzędzia to środki, nie cel sam w sobie. Komunikacja wewnętrzna to nie intranet.  

******

Sprawdźcie też:
Facebooka bloga @blogkwok,  LinkedIn (zapraszam do sieci kontaktów) i na Twittera @maja_biernacka
szkolenia otwarte i kursy na platformie z komunikacji wewnętrznej
• newsletter – zapisz się tutaj i odbierz bezpłatnego ebooka

Grafiki: Pixabay.com