Blog KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA OD KUCHNI

Wypracowanie strategii komunikacji wewnętrznej

Częstą usługą, którą realizuję, jest wspieranie firm w opracowaniu strategii komunikacji wewnętrznej. Warto zabrać się do tego po zrealizowanym audycie komunikacji wewnętrznej. Wypracowywanie nowej strategii komunikacji wewnętrznej zazwyczaj przyjmuje formę warsztatów 2- lub 3-dniowych, podczas których zaproszeni do współtworzenia strategii pracownicy nietylko otrzymują dawkę wiedzy o komunikacji, która jest niezbędna dla wypracowania dobrej strategii, ale też pracują nad konktretnymi zadaniami, które mają na celu wypracowanie kolejnych elementów strategii.

Temat warsztatów: Wypracowanie strategii komunikacji wewnętrznej

Podczas warsztatów przechodzimy przez 6 najważniejszych elementów tworzenia strategii, wypracowując jej założenia dla firmy.

Możliwy program warsztatów:
1. Wprowadzenie do komunikacji wewnętrznej
2. Diagnoza – wyniki audytu komunikacji wewnętrznej
3. Diagnoza – charakterystyka grup docelowych
4. Planowanie strategii – cele biznesowe i dla strategii komunikacji; misja i wizja
5. Realizacja – dobór narzędzi komunikacji wewnętrznej i sposoby angażowania w nie pracowników (analiza przykładów działań firm za pomocą takich narzedzi jak np.  gazeta, intranet, portal społecznościowy, ambasador projektu, skrzynka pytań, podręcznik dla pracownika)
6. Realizacja – formy budowania wewnętrznego wizerunku firmy (analiza przykładów działań firm przy użyciu m.in. storytellingu, marketingu szeptanego i wirusowego)
7. Realizacja – charakterystyka narzędzi komunikacji wewnętrznej występujących w firmie
8. Ewaluacja – zaplanowanie sposobów mierzenia skuteczności i efektywności działań komunikacyjnych
9. Opracowanie planu operacyjnego dla wybranych celów strategii komunikacji wewnętrznej

Program może ulec modyfikacji w zależności od oczekiwań zamawiającego.

Forma spotkania: spotkanie prowadzone jest w oparciu o prezentację; teoria, przykłady oraz liczne zadania umożliwiajace wypracowanie kolejnych elementów strategii

Liczba uczestników: max 20

Czas trwania: 2-3 dni

Materiały: uczestnicy otrzymują drukowane materiały z teorią i zadaniami. Przywożę też wiele gazet wewnętrznych i podręczników dla pracowników do pooglądania i zainspirowania się tym, jak robią to inne firmy.

O mnie:
Maja Biernacka – komunikacją zajmuję się od 2002 r. Jestem praktykiem komunikacji wewnętrznej. Od 2015 r. prowadzę firmę bee DIFFERENT specjalizującą się w tym obszarze i piszę bloga Komunikacja wewnętrzna od kuchni. Wspieram firmy w usprawnianiu komunikacji wewnętrznej – szkolę, realizuję audyty i projekty angażujące pracowników, opracowuję strategie i wdrażam narzędzia. Wśród klientów mojej firmy są m.in. Volkswagen, Lidl, Gatehouse UK i Bricomarche. Szkolę się w Polsce i za granicą, m.in. w brytyjskim Institute of Internal Communication. Więcej o mnie.

Cena: ustalana indywidualnie

Współpraca: jeśli jesteście zainteresowani szczegółami, zapraszam do kontaktu – przygotuję ofertę wraz z wyceną (kontakt)

Dotychczasowi klienci
W ostatnich latach wspierałam następujące firmy w wypracowaniu strategii komunikacji wewnętrznej w formie warsztatów lub szkoleń zamkniętych:

Projekty: sprawdź, w czym jeszcze mogę pomóć Twojej firmie (moja oferta)

Grafiki: MB; Przecinek.com